معاون سازمان ملی استاندارد ایران در سمنان عنوان کرد

توسعه نظام استاندارد در ایران با وجود برخی فاصله‌ها با استانداردهای جهانی

معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران از توسعه نظام استاندارد در کشورمان با وجود برخی فاصله ها با استانداردهای جهانی خبر داد.

داود روشنی ۲ آبان در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد که در سالن یادگار امام(ره) استانداری و با حضور استاندار و مسوولان سمنانی برگزار شد با بیان اینکه استاندارد دارای نقشی جمعی برای آحاد یک جامعه است گفت: امروز بحث استاندارد خوب و قابل قبول در زندگی همه جوامع نقش بسیار تاثیرگذاری دارد و از همین رو فرهنگ استاندارد در بین تمامی جوامع در حال نهادینه شدن است.

وی از توسعه استانداد در کشور طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: ما شاید امروز با استانداردهای جهانی فاصله داشته باشیم، اما نسبت به گذشته رشد بسیار قابل قبولی را بدست آوردیم.

 معاون توسعه مدیریت، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: استان سمنان در بحث استاندارد یکی از استان‌های بسیار موفق بوده و رتبه‌های شاخص را به خود اختصاص داده است.

وی از سمنان به عنوان استانی با ظرفیت‌های متنوع نام برد و گفت: استقرار بیش از ۱۰۰۰ واحد تولیدی، برخورداری از صادرات مطلوب، تولید استاندارد و از موفقیت‌های استان سمنان است.

همچنین سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در این آیین گفت: نشان استاندارد درج شده بر روی کالا، به مثابه شناسه و کدملی کالا و علامتی برای احراز هویت سلامت و مورد تایید بودن آن کالا است.

استاندار سمنان گفت: استاندارد به معنای ایجاد نظم، رقابت سالم، افزایش کیفیت و اطمینان در جامعه همراه با زمینه سازی برای صادرات کالاهاست.
وی افزود: امروز همه می‌دانیم که جلب اعتماد مصرف کننده و افزایش میزان فروش، در گرو استانداردسازی یک کالا قرار دارد.
هاشمی خاطرنشان کرد: عدم استاندارد بودن کالاها و خدمات، می‌تواند به صورت جدی و جبران ناپذیر به سلامت و امنیت اقشار جامعه خدشه وارد کند.
استاندار سمنان بیان کرد: استاندارد محلی، منطقه‌ای و بین المللی، سه نمونه از گستره فعالیتی استاندارد است. بدون تردید توجه به امر استاندارد در کالا، امنیت و آرامش را برای مصرف کنندگان به‌ همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: تولید کالای با کیفیت و استاندارد، افزایش اعتماد مردم را به همراه داشته و همچنین زمینه‌ساز فروش مطلوب و صادرات بیشتر است.
این مقام ارشد استانی، توسعه اقتصادی را مستلزم توجه بیشتر به استانداد برشمرد و گفت: توجه به بحث استاندارد سازی کالاها و خدمات، لازمه افزایش بهره وری و رشد اقتصادی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201490
  • خبرنگار :