کرمانشاه ۵۳ پروژه ورزشی نیمه‌کاره دارد 

کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تعداد پروژه‌های نیمه‌کاره ورزشی کرمانشاه را ۵۳ پروژه اعلام کرد.

میلاد حبیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، لازمه توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی را داشتن زیرساخت‌های مناسب دانست و اظهار کرد: تا زمانی که زیرساخت مناسب برای یک رشته ورزشی وجود نداشته باشد، نمی‌توان انتظار قهرمان‌پروری را در آن رشته داشت. 

وی افزود: در این راستا در کنار زیرساخت‌های موجود، طی سالهای گذشته پروژه‌های ورزشی زیادی در کشور و به تبع آن در کرمانشاه آغاز شده که اکنون بخشی از آنها نیمه تمام مانده‌اند. 

کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه با بیان اینکه پروژه‌های ورزشی نیمه تمام به یک مشکل و معضل در کشور تبدیل شده، گفت: تنها در استان کرمانشاه حدود ۵۳ پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد که از قبل کلنگ‌زنی شده‌اند و برخی از آنها فقط بین ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

وی تصریح کرد: برخی از این پروژه‌ها مانند استخر قهرمانی مربوط به دو دهه پیش هستند و اگر در همان زمان که میزان تخصیص اعتبارات عمرانی خوب بود، احداث شده بودند، اکنون نیاز به اعتبارات بسیار بالایی برای تکمیل نداشتند. 

حبیبی اضافه کرد: برخی دیگر از این پروژه‌ها بدون اینکه آمایش سرزمینی در حوزه ورزش صورت بگیرد، احداث شده‌اند و اکنون به بار سنگینی روی دوش استان تبدیل شده‌اند. 

وی به رایزنی‌های صورت گرفته از طریق وزارت ورزش برای تکمیل این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: طبق این رایزنی‌ها اولویت اول با پروژه‌هایی است که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. 

کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه افزود: هیچ پروژه بزرگ ورزشی جدیدی در کرمانشاه شروع نمی‌شود و تمام تلاش و اهتمام ما اتمام برخی پروژه‌های از قبل مانده مانند دیواره سنگنوردی و پیست سوارکاری است. 

وی اضافه کرد: علاوه بر اعتبارات ملی و استانی، پیگیری‌هایی را نیز برای جذب اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت داریم تا از این محل هم برای پروژه‌های ورزشی مناطق محروم بهره‌مند شویم. 

حبیبی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در یکی دو سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در نقاط محروم استان اشاره کرد و گفت: یکی از بخش‌هایی که برای توسعه ورزش روی آن تمرکز پیدا کرده‌ایم، روستاهاست که در این زمینه تنها طی سال گذشته ۲۰ زمین چمن مصنوعی را در سطح روستاها افتتاح کردیم. امسال نیز ۲۰ زمین چمن را شروع کرده‌ایم و تلاشمان این است که در هر شهرستان حداقل دو زمین ورزشی در روستاها داشته باشیم. 

به گفته این مسئول در هفته تربیت بدنی امسال سه زمین چمن در روستاهای گودین و فش کنگاور و زواله دالاهو افتتاح و به بهره‌برداری رسید. 

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت دو پروژه ورزشی ملی کرمانشاه نیز گفت: استخر قهرمانی سال ۱۳۸۶ کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

کارشناس دفتر فنی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: روند اجرای این پروژه در حال حاضر به شکل لاک‌پشتی است و برای تکمیل آن طبق نظر شرکت توسعه اماکن ورزشی به عنوان مجری طرح حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

وی ادامه داد: مدتی پیش نامه‌ای با امضاء هشت نماینده استان به وزارت ورزش ارسال شد مبنی براینکه این پروژه از مطالبات مردم است و باید هرچه سریع‌تر تکمیل شود. 

حبیبی یادآورشد: البته در برنامه هفتم توسعه تاکید شده که اجرای چنین پروژه‌هایی با مشارکت بخش خصوصی باشد که در این زمینه با توجه به اینکه این پروژه قابلیت تبدیل شدن به پارک آبی را دارد، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد. 

وی در ادامه در خصوص سالن شش هزار نفری هم گفت: این پروژه سال ۱۳۹۱ به عنوان یکی از مصوبات سفر رهبری به استان آغاز شد و در حال حاضر حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

حبیبی مسئول افزود: اتمام این پروژه نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی در ادامه به تلاش‌های صورت گرفته برای جذب اعتبارات بیشتر علاوه بر اعتبارت ملی، استانی و مسئولیت اجتماعی نفت نیز اشاره کرد و گفت: براساس قانون هر دستگاهی می‌تواند یک درصد از اعتبارات خود را به حوزه ورزش اختصاص دهد که تقسیم این اعتبارات به این شکل است که ۴۰ درصد از آن یک درصد به خود آن دستگاه، ۳۰ درصد به اداره ورزش وجوانان برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی و ۳۰ درصد هم به ورزش مدارس اختصاص پیدا کند که ما با پیگیری‌های انجام شده در برخی از ادارات مانند شرکت آب منطقه‌ای و راه و شهرساری توانستیم حدود هفت میلیارد تومان اعتبار را جذب کنیم. 

به گفته این مسئول، اگر سایر دستگاه‌های اجرایی همراهی داشته باشند، برخی از پروژه‌های ورزشی کرمانشاه که نیمه تمام مانده‌اند با این اعتبارت تکمیل می‌شود. 

وی در ادامه به پروژه‌هایی که در حوزه جوانان هم در استان در دستور کار قرار گرفته اشاره‌ کرد و گفت: در حال حاضر بزرگترین خانه جوان غرب کشور در کرمانشاه قرار دارد که پایگاهی برای جوانان است. 

حبیبی تصریح کرد: علاوه بر خانه جوان کرمانشاه، تکمیل خانه جوان شهرستان اسلام آبادغرب و احداث خانه جوان شهرستان‌های جوانرود و کنگاور نیز شروع خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080201488
  • خبرنگار : 50184