استاندار همدان:

باید با حمایت از سرمایه‌گذاران به سمت مردمی‌کردن اقتصاد پیش برویم

استاندار همدان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بزرگترین خیرین عصر حاضر به شمار می‌روند، افزود: در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی باید با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سمت مردمی کردن اقتصاد پیش برویم.

حمید ملانوری شمسی چهارشنبه دوم آبان‌ماه در جمع فعالان اقتصادی و صنعتی واحدهای فروسیلیس شهرک صنعتی جوکار ملایر، ادامه داد: هدف اصلی از بازدیدهای میدانی، رصد وضع موجود و بررسی و حل مشکلات است.

وی با تاکید بر اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران از لحاظ کانی‌ها و ذخایر معدنی یکی از غنی‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی اینکه کشورهای مختلف چشم طمع به ایران دوخته‌اند در کنار ذخایر نفتی، ذخایر معدنی فراوان ایران است.

ملانوری اظهار کرد: باید اقتصاد کشور را از اقتصاد نفتی خارج کرده و اقتصاد معدن را پیگیری و شکوفا کنیم، چراکه این ثروت عظیم را خداوند در اختیار استان‌های مختلف کشور قرار داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز ما در عصر تکنولوژی، علم و دانایی و تبلور سازمان‌های سکویی و پلتفرم‌ها زندگی می‌کنیم، افزود: امروزه هوش مصنوعی دنیا را اداره می‌کند، بنابراین باید سرعت پیشرفت و رقابت در دنیا افزایش پیدا کند.

ملانوری با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران درگیر تحریم‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: شرایط موجود ایجاب می‌کند که متمایزتر از سیستم‌های مدیریتی دنیا برای اداره کشور نقش‌آفرینی کنیم و از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.

استاندار همدان با بیان اینکه ذخایر معدنی از اصلی‌ترین زمینه‌های توسعه و پیشرفت استان همدان به‌شمار می‌رود، گفت: در شرایط حاضر حمایت از معادن و بخش خصوصی فعال در این زمینه یک موضوع جدی است و مدیران کل باید مجدانه پیگیر آن باشند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین و شریف‌ترین خیرین عصر حاضر ما، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند، افزود: در واقع سرمایه‌گذاران با اشتغالزایی برای جوانان زمینه رشد جامعه را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کنند، چراکه اشتغالزایی سبب افزایش آمار ازدواج، رونق اقتصادی، رشد جوانی جمعیت، کاهش مشاغل کاذب، کاهش اعتیاد و کاهش سرقت، نزاع و قتل می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نباید علاوه‌ بر تأمین مالی سرمایه خود دغدغه دیگری داشته باشند، تصریح کرد: بحث تأمین زمین و سیستم‌های خدمات‌رسانی باید در اسرع وقت توسط مدیران اجرایی حل شود و اگر کم‌کاری در این زمینه صورت بگیرد، نشانه سوءمدیریت است.

استاندار همدان با بیان اینکه ما برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فرش قرمز پهن می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد امنیت سرمایه‌گذار در استان همدان تأمین شود، گفت: از آنجایی که برخی مدیران ما قدرت ریسک کردن ندارند متاسفانه امروز گرفتار معلول‌ها شده‌ایم.

وی با تأکید براینکه باید تفکر توسعه و قدرت ریسک و خطرپذیری داشته باشیم، افزود: مدیران اجرایی استان همدان باید اراده و عزم لازم را برای حل مشکلات داشته باشند و ما در این زمینه با تمام توان در کنار بخش خصوصی ایستاده‌ایم، چراکه معتقدیم با حمایت از سرمایه‌گذار زمینه مشارکت و ارتقای سرمایه‌های اجتماعی، بیش از پیش فراهم می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201482
  • خبرنگار : 50038