همه به طبیعت بدهکاریم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: تغییر اقلیم یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن جاری است، زیرا منابع طبیعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«یاسم خانمحمدیان» با اشاره به ارزش و اهمیت منابع طبیعی به ایسنا اظهار کرد: تغییرات اقلیمی در حال تبدیل شدن به یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های کشورهای دنیاست.

وی افزود: در دهه‌های اخیر بلایای طبیعی به‌شدت افزایش یافته است، قطع کردن درختان جنگل‌ها برای ایجاد مزارع یا مراتع یا به دلایل دیگر موجب انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود، زیرا درختان هنگام قطع شدن، کربن ذخیره شده خود را آزاد می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: از اهمیت نقش منابع طبیعی در جلوگیری از تغییر اقلیم و افزایش گرمایش جهانی می‌توان به جلوگیری از افزایش درجه حرارت و تبخیر و تعرق و جلوگیری از افزایش پدیده گرد و غبار و افزایش بیابان‌زایی اشاره کرد.

خانمحمدیان افزود: در همین راستا و به‌منظور آگاه‌سازی و ترغیب هم‌استانی‌ها به حفظ و احیاء طبیعت این اداره‌کل اقدام به چاپ و توزیع تعداد ۲۰۰۰ نسخه اتیکت با شعار «همه به طبیعت بدهکاریم» در بین دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، همیاران طبیعت، گروه‌های کوهنوردی و آحاد مختلف مردم کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403080201478
  • خبرنگار : 71299