تشدید بارش‌ها در ۲ روز آخر هفته / صدور هشدار نارنجی در استان سمنان

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از صدور هشدار نارنجی در این استان خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پیش از این، دو هشدار زرد هواشناسی و نارنجی کشاورزی نیز صادر شده است. 

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی اخیر در آسمان این استان افزود: پیش‌بینی می‌شود اواخر وقت فردا پنج‌شنبه و جمعه با تقویت فعالیت این سامانه بارشی در غالب نقاط استان شاهد باران، رگبار، رعد و برق و احتمال بارش برف و تگرگ و کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان باشیم. 

وی از احتمال مه‌آلودگی و کاهش دید در بسیاری از مناطق و بخصوص مناطق شمالی استان خبر داد و گفت: طی این چند روز احتمال وزش بادهای شدید و تندبادهای لحظه‌ای نیز پیش‌بینی شده است. 

میرشجاع با اشاره به آغاز روند بارش‌ها در این استان در یکی دو روز اخیر خاطرنشان کرد: بیشترین بارندگی شبانه روز گذشته در ایستگاه هواشناسی چاشم ثبت شده است. 

وی همچنین با اشاره به آغاز روند کاهشی دما یادآوری کرد: پیش‌بینی شده که دمای هوا در این استان ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتیگراد کاهش یافته است و دما در برخی مناطق شمالی و کوهستانی استان به زیر صفر درجه هم برسد. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با اشاره به وزش بادهای شدید در بیشتر نقاط استان گفت: شدت بادها در روزهای پایانی هفته در بیشتر نقاط استان و بخصوص مناطق مستعد و بادخیز شدیدتر می‌شود. 

وی از عموم شهروندان و بخصوص روستاییان هم‌استانی خواست که هشدارها را جدی بگیرند و تمهیدات لازم را بیندیشند. 

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از احتمال جاری شدن روان‌آبی و سیلاب خبر داد و افزود: با توجه به احتمال کاهش دید و لغزنده بودن جاده‌ها توصیه می‌شود که شهروندان از سفرهای غیرضرور به مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان اجتناب کنند. 

وی با اشاره به بیشینه و کمینه دمای ۲۴ ساعت گذشته در استان یادآوری کرد: ایستگاه حسینان با ۳۰ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر رضوان با ۲.۹ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان است. 

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود از هفته آینده نیز احتمالا شاهد ورود یک سامانه بارشی جدید به آسمان این استان باشیم. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403080201449
  • خبرنگار : 50233