سبزی: چشمی که به خاک پاک ما طمع کند را از حدقه در می‌آوریم

نماینده ساوه در مجلس شورای اسلامی در واکنش به طرح ادعاهای شیطنت‌آمیز از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپایی درخصوص مالکیت جزایر سه گانه ایرانی تاکید کرد: چشمی که به خاک پاک ما طمع کند را از حدقه در می‌آوریم و دستی که دراز شود را قطع می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه دوم آبان ۱۴۰۳ صحن مجلس در تذکری تصریح کرد: ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به کشورهایی که چشم تمام به جزایر سه گانه ما دوختند هشدار می‌دهیم که پای خود را از گلیم خود دراز نکنید چراکه چشمی که به خاک پاک ما طمع کند را از حدقه در می‌آوریم و دستی که دراز شود را قطع می‌کنیم.

وی همچنین تذکری به تیم اقتصادی دولت گفت: عدم ثبات قیمت‌ها به ویژه قیمت سکه و ارز مستقیم در سایر کالاها تاثیرگذار است. چطور می‌شود افزایش حقوق‌ها سالانه انجام شود اما افزایش قیمت‌ها از ماهانه عبور کرده و هر روز با قیمت جدید مواجه هستیم؟

این نماینده مجلس در تذکر دیگری به دولت گفت: واقعاً گناه گندمکاران مناطق سردسیر چیست که هر سال باید چند ماه بعد از سهمیه گندم پول خود را دریافت کند در صورتی که مناطق گرمسیری ابتدا دریافت می‌کند؟

سبزی در تذکر به سازمان امور مالیاتی نیز عنوان کرد: قاعده بر این است که حسابرسی‌ها در استان و شهرستان انجام می‌شود؛ در حالی که اخیراً تعدادی را به تهران فرستاده‌اند تا در تهران حسابرسی‌ها انجام شود؛ در تهران نیز با کارشناسی‌های غیر واقعی و غیرمسئولانه و خارج از عرف باعث شدند که به عنوان مثال شرکتی که در سال ۱۴۰۱،  ۹۰۰ میلیون مالیات داده است امسال مالیات او به ۱۶ میلیارد تومان رسیده است. رهبری فرمودند سال جهش تولید در حالی که شاهد جهش در مالیات‌ها هستیم و این موضوع در حال شکستن کمر تولیدکنندگان است.

وی گفت: در مجموع حسابرسی ۳۰۰ شرکت در سطح کشور بر عهده تهران قرار گرفته است که از این تعداد ۵۰ شرکت متعلق به حوزه انتخابی من است. این کار خوبی نیست و چراکه بعضاً ۱۰ برابر سال گذشته برای بعضی شرکت‌ها مالیات بسته شده است. در این زمینه خواهش می‌کنم که بررسی مجددی انجام شود و دولت و مسئولان سازمان امور مالیاتی جلوی این کار را بگیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080201348
  • خبرنگار : 71489