سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی:

علوم انسانی سازمانی است که علم را در جامعه غایت‌گذاری می‌کند

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نباید علوم انسانی را جزو علوم کم اهمیت بدانیم، تاکید کرد: علوم انسانی سازمانی است که علم را در جامعه غایت‌گذاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، شجاع احمدوند در شصت و سومین اجلاس سراسری معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که امروز در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی با هدف دانشگاه مهارت محور، پویا و هدفمند در برنامه هفتم توسعه در دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، گفت: در حوزه آموزش تکنولوژی‌های جدیدی وارد ایران شده و همزمان با این تکنولوژی‌ها عرصه آموزش ما نیز رشد کرده است، بر این اساس باید تلاش بیشتری در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر، بیشتر کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبائی از سیستم‌های سنتی جدید آموزشی استفاده می‌کند که البته گاهی اوقات هم دچار مشکلاتی در ارائه خدمات می‌شود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: بدون پژوهش، آموزش می‌میرد، اما بدون آموزش اصلا پژوهشی به وجود نخواهد آمد، تمام این موارد متاخر بر آموزش است.

احمدوند گفت: علوم انسانی با وجود تمام شعارها در جامعه، اما همچنان مورد مغفول واقع شده است و امیدوار هستیم وزیر جدید علوم به آن توجه بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: علوم انسانی در همه دنیا گویی در قالب یک سازمان نهادینه شده است که این سازمان از دو بخش شالوده‌گرایی و غایت‌گرایی تشکیل شده و شالوده‌گرایی در پایه فنی و مهندسی و پزشکی مورد توجه قرار می گیرد، اما وجه غایت گذاری علم است. همچنین علوم انسانی نیز نقش غایت‌گرایی دارد.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نباید علوم انسانی را جزو علوم کم اهمیت بدانیم، تاکید کرد: علوم انسانی سازمانی است که علم را در جامعه غایت‌گذاری می‌کند. در واقع مسئولیت اجتماعی دانشگاه یکی از کارهایی است که در این دوره مورد توجه وزیر علوم بوده و مورد توجه ما هم است و تلاش می‌کنیم آن را اجرا کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403080201338
  • خبرنگار : 71567