مسیل شورلق در سرخس رفع انسداد شد

رئیس اداره منابع آب سرخس از بازگشایی نقطه حساس و حادثه‌خیز مسیل شورلق با همکاری اداره راه و حمل‌ونقل جاده‌ای سرخس خبر داد.

مرتضی کریمی فرد در حاشیه بازدید از این مسیل به ایسنا گفت: بخشی از دیواره مجاور مسیل شورلق بر اثر شرایط آب و هوایی به داخل بستر مسیل شورلق ریزش کرده بود.

وی با بیان اینکه در اثر این ریزش، توده‌ای از سنگلاخ، مسیل شورلق را تا حدودی مسدود کرده بود، دلیل این ریزش را حجم بالای بارش‌های اخیر و هوازدگی ترانشه‌ها عنوان کرد و افزود: ماشین‌آلات مورد نیاز از جمله بیل مکانیکی و سنگ شکن برای پاک‌سازی و جمع‌آوری سنگ‌ها از سطح مسیل با همکاری اداره راهداری سرخس سریعاً در محل حاضر شده و کار خود را آغاز کردند.

رئیس اداره منابع آب سرخس ادامه داد: با پیگیری و بازدیدهای کارشناسان واحد آب‌های سطحی گروه گشت ‌و بازرسی پاک‌سازی و بازگشایی مسیل شورلق در حال انجام است.

کریمی فرد هدف از اجرای این عملیات را حفاظت جناح راست و جلوگیری از تغییر جریان آب مسیل شورلق در محدوده روستای شورلق در مجاورت پل محور سرخس به مشهد عنوان کرد.

وی در ادامه از قطع برق چاه‌های آب فاقد اعتبار پروانه و کنتور هوشمند در سرخس خبر داد و گفت: در راستای احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی برق چاه‌های آب کشاورزی فاقد اعتبار پروانه بهره‌برداری پس از بررسی طی مراحل قانونی قطع می‌شود.

رئیس اداره منابع آب سرخس با اشاره به اینکه امسال تمامی کنتورهای هوشمند چاه‌های کشاورزی شهرستان سرخس باید نصب و اورهال شود، گفت: برق چاه‌های کشاورزی شهرستان سرخس که فاقد کنتور هوشمند و عدم اعتبار پروانه بهره‌برداری باشند قطع می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی‌های لازم به نحو مقتضی در این خصوص انجام و شناسایی چاه‌های مورد نظر نیز انجام شده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون به منظور حفاظت آب‌های زیر زمینی در شهرستان سرخس تعداد ۱۰ عدد کنتور هوشمند، ۵۰ عدد اورهال، ۳۰ قطع برق و بیش از ۷۰ درصد بازدید کنتور چاه‌های کشاورزی شهرستان انجام شده تا از اضافه برداشت جلوگیری شود.

کریمی فرد با اشاره به اهمیت صیانت از منابع آب اظهار کرد: منابع آبی به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه پایدار شهرستان تلقی می‌شوند و با صیانت از این منابع ارزشمند و نگاه منطقی باید مشکلات حوزه آب را برطرف کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403080201263
  • خبرنگار : 30147