بارش نخستین باران پاییزی در کهگیلویه و بویراحمد

بارش نخستین باران پاییزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شده به هوای شهر یاسوج و سایر شهرستان ها طراوت بخشیده است.

بارش باران در  شهر یاسوج نیز از بامداد امروز شروع شده و تا اکنون نیز به صورت پراکنده در سطح شهر در حال باریدن است.

نخستین باران پاییزی سبب خوشحالی مردم بخصوص کشاورزان استان کهگیلویه و بویراحمد شد و با توجه به اینکه این بارش با وزش باد ملایم همراه بود، سبب ریزش برگ درختان پاییزی در پارک‌ها و خیابان‌های شهر شد.

برخی دیگر از شهروندان نیز از این فرصت برای عکاسی استفاده کردند و آن‌ها را به اشتراک گذاشتند.

اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته در پیش بینی‌های خود، خبر از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گرد و خاک، کاهش محسوس دما و در قلل دنا بارش برف داده بود.

احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال ریزش سنگ، احتمال رانش کوه،احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت و محصولات کشاورزی احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری و سازه‌های موقت از اثرات این سامانه بارشی پیش بینی شده اند.

به گزاذش ایسنا، احتیاط در مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در نواحی کوهستانی، عدم اتراق و برپا شدن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع لایه روبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها، آبروها و تسریع در برداشت محصولات کشاورزی توصیه شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403080201258
  • خبرنگار :