رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان عنوان کرد:

همکاری ۸۰۰ نیروی ستادی در سرشماری عمومی کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان وبلوچستان گفت: با ۸۰۰ نفر نیروی ستادی و اجرایی عملیات میدانی سرشماری عمومی کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مهرداد عرب امروز چهارشنبه، در جمع  فرمانداران استان با اشاره به اهمیت سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص ملی و ارزش افزوده اقتصادی افزود: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه در برنامه ریزی کشور داشته و اطلاعات این سرشماری منبع بسیار مهمی در زمینه تهیه داده‌های ساختاری و پایه‌ای بخش کشاورزی ایفای نقش می‌کند.

عرب تاکید کرد: با توجه به گستردگی استان و به منظور کسب اطلاعات متقن و جامع از بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان، همه مجموعه اداری شهرستان ها برای انجام دقیق سرشماری عمومی کشاورزی نهایت همکاری را داشته‌ باشند.

وی گفت: در عملیات میدانی ششمین سرشماری عمومی کشاورزی که از ۱۲ آبانماه سالجاری بمدت ۴۵ روز در سطح استان پهناور سیستان‌وبلوچستان اجرایی می‌شود و در این سرشماری ۸۰۰ نفر در بخش های ستادی و اجرایی همکاری می‌کنند.

عرب افزود: تاکنون برای آموزش کارشناسان، ناظران و سایر مسئولان اجرایی دو دوره آموزشی در تهران و مرکز استان اجرا و مرحله سوم آموزش که ویژه آمارگیران است در ۱۰ شهرستان از روز ۵ آبانماه بمدت ۶ روز برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با جمع آوری آمارهای دقیق و باکیفیت، زیربنای توسعه پایدار بخش کشاورزی و استان سیستان وبلوچستان را فراهم کرده و تامین کننده استمرار امنیت غذایی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080201257
  • خبرنگار :