بارش برف و باران در اردبیل ادامه دارد

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: برف و باران در مناطقی از استان تا قبل از ظهر امروز (چهارشنبه دوم آبان) در حال بارش است و احتمالا تا صبح روز پنجشنبه این بارشها بصورت پراکنده ادامه داشته باشد.

مجید کوهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیرو هشدار صادره هواشناسی از عصر دیروز با نفوذ سامانه سرد و بارشی به منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا در تمام مناطق استان، بارش باران (در ارتفاعات بارش برف) رخ داد.

وی ادامه داد: طی دیشب تا صبح امروز بیشترین بارش باران در ایستگاه های بارانسنجی گرده (نمین) با ۱۵ میلیمتر، نمهیل (خلخال) با ۱۰ میلیمتر، زهرا (گرمی) با ۷ میلیمتر، مشگین شهر با ۶ میلیمتر و بیشترین بارش برف در میان رودان (خلخال) با ۷ سانتیمتر و آلوارس (سرعین) با ۵ سانتیمتر به ثبت رسیده است.

کوهی افزود: همچنین براساس نقشه های هواشناسی، سامانه سرد و بارشی همچنان تا صبح پنجشنبه در استان فعال بوده و طی روز آینده در بیشتر مناطق استان (بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان) بارش باران و برف پیش بینی می شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: هر چند اوج بارش تا قبل از ظهر امروز است اما بصورت پراکنده در مناطقی از استان تا صبح پنجشنبه نیز احتمال می رود.

کوهی بیان کرد: از روز پنجشنبه با خروج سامانه بارشی ضمن پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان صاف تا نیمه ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا بطور نسبی افزایش می یابد؛ ضمن اینکه هوای سرد با کمینه دمای صفر و زیر صفر درجه سلسیوس در ساعات شبانه و اوایل صبح تداوم دارد.

وی توصیه کرد: جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه های هشدار سطح نارنجی  صادر شده در هشدار هواشناسی تاکید می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403080201199
  • خبرنگار :