ستاد ترامپ، انگلیس را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرد

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، انگلیس را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم کرد.

به گزارش ایسنا، کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) با طرح شکایتی حزب حاکم انگلیس را به دخالت در این رقابت حساس متهم کرد.

گفته می‌شود که مقامات حزب کارگر در انگلیس به دموکرات‌ها، حزب رقیب ترامپ در مورد استراتژی‌ها مشاوره داده و فعالان نیز در ایالت‌های تعیین‌کننده کار کرده‌اند اما آنها تاکید دارند که همه این‌ها کاملاً قانونی است، چراکه هیچ پولی به حزب اهدا نکرده‌اند.

کارزار ترامپ در شکایتی به کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) ادعا کرد که «مداخله آشکار خارجی» توسط حزب کارگر انگلیس در انتخابات ایالات متحده به شکل «کمک‌های غیرقانونی آشکار اتباع خارجی» اتفاق افتاده که توسط دموکرات‌ها و نامزد آنها، یعنی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور پذیرفته شده است.

در این شکایت با استناد به قوانین آمریکا آمده است که اتباع خارجی در حمایت از یک نامزد آمریکایی، به‌طور «مستقیم یا غیرمستقیم» از «کمک مالی یا اهدای پول یا چیزهای ارزشمند دیگر یا دادن قول صریح یا ضمنی مبنی بر مشارکت یا کمک مالی» منع شده‌اند.

از جمله شواهدی که توسط ستاد انتخاباتی ترامپ ذکر شده، گزارش واشنگتن پست مبنی بر این است که «استراتژیست‌های مرتبط با حزب کارگر بریتانیا به کامالا هریس توصیه می‌کنند که چگونه رای‌دهندگان ناراضی را بازگرداند.»

به همین ترتیب، روزنامه انگلیسی تلگراف گزارش داده است که مورگان مک سویینی، رئیس دفتر کر استارمر، نخست وزیر انگلیس و همچنین متیو دویل، رئیس ارتباطات استارمر در کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو شرکت و با تیم مبارزات انتخاباتی هریس دیدار کردند.

هفته گذشته، سوفیا پاتل، رئیس عملیات حزب کارگر انگلیس در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت که نزدیک به ۱۰۰ کارمند حزب کارگر، فعلی و سابق در چند هفته آینده به ایالات متحده می‌روند و به کارولینای شمالی، نوادا، پنسیلوانیا و ویرجینیا می‌روند.

حامیان ترامپ، از جمله ایلان ماسک، مالک شرکت بزرگ تسلا به پست پاتل به عنوان نقض آشکار قوانین مبارزات انتخاباتی اشاره کرده‌اند. از آن زمان این پست حذف شده است. دموکرات‌ها اصرار دارند که هیچ یک از این‌ها غیرقانونی نیست، زیرا شامل کمک‌های مالی نمی‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080201195
  • خبرنگار : 71443