کتاب تازه فرهاد کشوری: روایت ماجرای آدم‌های ناتمام

مجموعه داستان «قهوه‌چی چمن سلطان» نوشته فرهاد کشوری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این نویسنده درباره مجموعه کتاب خود گفته است: «قهوه‌چیِ چمن‌سلطان» روایت ماجرای آدم‌های ناتمام است. کسانی که موانع بیرونی در برابرشان قد علم می‌کنند تا نگذارند آن‌ها مسیر دلخواه خود را طی کنند و یا آمال‌شان را پی بگیرند. در پسِ جدال نابرابر شخصیت‌ها و مقدرات بیرون از آن‌ها، در بسیاری از موارد شرایط دست‌وپاگیر و ویرانگر و چه‌بسا منسوخ بیرونی است که آن‌ها را زمین‌گیر و گاه لِه می‌کند.

این شرایط و مقدرات بیرونی، سلطه افکار خرافی در جزیره است که نمی‌گذارد دختر مبتلا به زار* از آن‌ رها شود. جنگ است که ترکش خمپاره‌ای، خوش قیافه‌ترین جوان محله را به زشت‌ترین آدم‌ شهر بدل می‌کند. اثر شرایط اجتماعی‌ست که عده‌ای تحصیلکرده دانشگاه رفته را وا می‌داد که به مدد کامپیوتر به‌دنبال شکستن طلسم گنج باشند. سنت‌های منسوخ است که مرد عاشق را دیوانه می‌کند. مدیر اداره است. کتاب سوزان در شهر است و... .

نویسنده در جایی می‌نویسد: «شاید نوشتن، رفتن توی سینه این سرنوشت محتوم باشد. پس تو هم می‌نویسی، هرچند ممکن است چیزی دستت را نگیرد. می‌نویسی چون لگد حادثه‌ای تو را به این دنیا پرت کرد، بی‌آنکه بدانی چرا؟ و تو که حاصل تصادف و تصادف و تصادف هستی، باید بازی خود را بکنی. پس می‌نویسی تا بگویی این بازی را قبول داری.»

 «مرکب»، «تمثال»، «ماسک»، «قهوه‌چی چمن سلطان»، «کلماتِ منتشر»، «این میز...»، «پشتِ درِ سنگیِ غار»، «عَجَم»، «دستور»، «کنای سی‌وسه‌ پل»، «زخم»، «بن‌بست» و «شمّاس پیر» عنوان داستان‌های این مجموعه است که نویسنده آن را به امین فقیری تقدیم کرده است.

مجموعه داستان «قهوه‌چیِ چمن سلطان» نوشته فرهاد کشوری در ۱۶۷ صفحه باشمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۱۶۰ هزار تومان در  نشر عینک راهی بازار کتاب شده است.

پ.ن: «زار» در زبان فارسی به معنی حالت آشفته و نزار و خراب است، اما به صورت اصطلاحی نام یکی از موجودات تخیلی در جنوب ایران و کرانه‌های خلیج فارس است. 

 انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403080201191
  • خبرنگار : 71573