نماینده فلسطین در سازمان ملل: شمال غزه با یک قتل‌عام مواجه است

نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به مقامات این سازمان هشدار داد که بیش از ۴۷۰ هزار نفر در شمال غزه با یک قتل‌عام قریب الوقوع مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، «ریاض منصور»، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل و «فیلیمون یانگ»، رئیس مجمع عمومی این سازمان و سوئیس رئیس دوره‌ای شورای امنیت هشدار داد: اسرائیل در برابر چشم جهانیان در غزه نسل‌کشی می‌کند؛ بیش از ۴۷۰ هزار نفر در شمال غزه با کشتار قریب الوقوع مواجه هستند.

طبق گزارش آناتولی، وی خاطرنشان کرد: اسرائیل هفته‌ها است که مردم فلسطین در شمال را از غذا، آب، دارو و هر چیزی که برای زندگی انسان‌ها لازم است محروم کرده است. اسرائیل بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و از دریافت خدمات درمانی غیرنظامیان جلوگیری می‌کند. اسرائیل خانواده‌های فلسطینی را به اجبار به جنوب تبعید می‌کند، هر چند جای امنی برای رفتن وجود ندارد.

منصور تاکید کرد: شورای امنیت باید از غیرنظامیان حافظت کند؛ درخواست آتش‌بس فوری دهد و اطمینان حاصل کند که تمام طرف‌ها از آن پیروی می‌کنند و جلوی نقض حقوق بین‌المللی توسط اسرائیل را بگیرد. باید اخراج اجباری و پاکسازی قومی مردم فلسطین متوقف شود و از طریق آنروا و سایر نهادهای سازمان ملل کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه ارسال شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080201167
  • خبرنگار : 71588