رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان خبرداد

امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه فرهنگیان/ راه‌اندازی مرکز علوم اسلامی دانشگاه

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان با اشاره به امکان تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه فرهنگیان، از راه‌اندازی مرکز علوم اسلامی در این دانشگاه خبر داد.

مسعود صالحی شبلیزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افتتاح یک مرکز علوم اسلامی در این دانشگاه، اظهار کرد: برای اولین‌بار در استان، یک مرکز علوم اسلامی در دانشگاه فرهنگیان افتتاح شد. هدف از استقرار این مرکز، پرورش دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های علوم اسلامی و فراهم‌آوری فرصت تحصیل همزمان در دو رشته است.

وی ادامه داد: این مرکز واسطه‌ای میان دانشگاه و حوزه علمیه است. دانشجویانی که علاقه‌مند به فراگیری علوم اسلامی هستند می‌توانند همزمان با تحصیل در رشته خود در دانشگاه که می‌تواند هر رشته‌ای اعم از علوم انسانی و یا علوم ریاضی، طبیعی و... باشد، در یکی از رشته‌های علوم اسلامی تحصیل کنند. 

رییس دانشگاه فرهنگیان خوزستان گفت: تحصیل در دو رشته به صورت همزمان، اساسا تخلف است اما استقرار این مرکز چنین امکانی را فراهم کرده است. 

صالحی شبلیزی عنوان کرد: تحصیل در رشته‌های علوم اسلامی خارج از زمان تحصیل دانشجو در رشته اصلی خود است و عموما در روزهای پنجشنبه و جمعه و در محل خوابگاه دانشجویان است. 

وی یادآور شد: طول دوره تحصیل در این مرکز سه ساله است و پس از سه سال فرد مدرک کارشناسی دریافت می‌کند. این مدرک از سوی نهاد مقام معطم رهبری در دانشگاه فرهنگیان صادر می‌شود. نکته قابل توجه این است که دروس ارائه‌شده درس‌های حوزه نیست بلکه تلفیقی از دروس دانشگاهی و حوزوی است. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403080201141
  • خبرنگار : 50300