رئیس جهاد دانشگاهی البرز:

زنجیره توسعه مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی با پرداخت تسهیلات تکمیل می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: فراگیران مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی که کسب و کار خود را راه‌اندازی کرده و یا در آستانه ایجاد اشتغال قرار دارند؛ از طرف این نهاد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

غلامرضا اسکندریان در گفت و گو با ایسنا، گفت: جهاد دانشگاهی استان پس از حضور در فرآیند آموزش مشاغل خانگی برای گروه‌های متنوعی از مخاطبان، اقدام به تسهیلگری در فرآیند صدور مجوز برای راه‌اندازی مشاغل خانگی داشته و امروز در سایه الطاف الهی و با تکیه بر تبصره ۲ قانون بودجه کشور، توانسته است امکان تامین تسهیلات برای فراگیران و فعالان عرصه مشاغل خانگی استان را فراهم آورد.

اسکندریان خاطرنشان کرد: به موجب جزء ۳ بند ب تبصره ۲ قانون یادشده، جهاد دانشگاهی می‌تواند، افرادی که در حوزه یادگیری مهارت با هدف راه اندازی کسب و کار خانگی از خدمات این مجموعه استفاده نموده‌اند را همچنان پشتیبانی کرده و برای دریافت تسهیلات حمایتی به بانک‌های عامل معرفی نماید.

وی افزود: تاکنون ۸۰ نفر از فراگیران که کسب و کار خود را راه اندازی کرده و یا در آستانه ایجاد اشتغال قرار دارند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، ۵۷ نفر به بانک معرفی شده و سایر پرونده‌ها نیز در حال بررسی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز خاطر نشان کرد: این نهاد پس از اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی با جلب همکاری نهادهای مختلف، زمینه فعالیت پایدار در مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز را فراهم آورده و با توجه به اینکه در زمینه آموزش، مشاوره، کسب مجوزهای لازم برای مشاغل خانگی و ... مشارکت داشته اکنون توانسته است با دسترسی مناسب به اطلاعات فراگیران خود، اجرای طرح پرداخت تسهیلات به صورت هدفمند را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403080201127
  • خبرنگار : 50022