نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس مطرح کرد

آغاز به کار احداث آزادراه شیراز _ بوشهر در گرو تأمین مالی از نهادهای مختلف

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احداث آزادراه شیراز_ بوشهر نیاز به حمایت و سرمایه‌گذاری نهادهای مختلف داریم، گفت: توان سرمایه‌گذاران برای ساخت این آزادراه کافی نیست.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص برنامه‌ریزی برای احداث آزادراه شیراز _ بوشهر بیان کرد: مشکلی که در بحث آزادراه مذکور وجود دارد این است که سرمایه‌گذاران بیش از ۳۰ درصد توان مشارکت ندارند و ۵۰ درصد نیز دولت مشارکت می‌کند و در این میان ۲۰ درصد خلأ وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای احداث این آزادراه نیاز به همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: اگر نهادهای مختلف همکاری کنند این ۲۰ درصد کمبود جبران می‌شود. در قطعه اول می‌توان ۱۰ درصد شهرداری شیراز و ۱۰ درصد شرکت عمران صدرا مشارکت کند و در قطعه آخر نیز ۱۰ درصد سازمان همیاری شهرداری‌های استان بوشهر و ۱۰ درصد منطقه آزاد یا هر نهاد دیگر ورود کند تا بتوان قطعه اول و قطعه چهارم را شروع کرد.

قادری در خصوص احداث قطعه ۲ و ۳ اظهار کرد: قطعه ۲ و ۳ که پرهزینه است و حجم تردد در آن کمتر است را می‌توان در فرصت‌های بعدی احداث کرد، اما تاکنون موفق به تعیین تکلیف برای این آزادراه نشدیم.

وی کل مسیر را ۲۱۵ کیلومتر دانست و گفت: این مسیر به ۴ قسمت ۵۰ کیلومتری تقسیم شده و از ۸ کیلومتری حسینی الهاشمی شروع می‌شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201124
  • خبرنگار : 50976