عباس‌زاده مشکینی: اسرائیل در قد و اندازه‌ تجاوز به خاک ایران نیست

یک عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در قد و اندازه‌ای نیست که بخواهد به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند. اگر چنین اقدامی کند از نگاه بنده مستقیما مسئولیت این حمله احتمالی به آمریکا باز می‌گردد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حق مشروع جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، بیان کرد: از چندین دهه پیش که با سیاست آشنا شدم به این نتیجه رسیدم که اصلا اسرائیل نگویم بلکه بگویم غرب یا آمریکا. چند سال پیش نیز هنری کیسینجر تاکید و اعلام کرد اسرائیل ناو جنگی آمریکا در منطقه خاورمیانه است. اسرائیل از هیچ منظری ظرفیت و قدرت لازم را برای تعدی به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی اظهار کرد: درست است که رژیم صهیونیستی را به کلاهک هسته‌ای مجهز کردند و آنجا را انبار باروت کردند، اما شما بهترین سلاح را به یک کودک دهید، توان کار کردن با آن را ندارد. رژیم صهیونیستی در قد و اندازه‌ای نیست که بخواهد به خاک جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند. اگر چنین اقدامی کند از نگاه بنده مستقیما مسئولیت این حمله احتمالی به آمریکا باز می‌گردد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: طرف حساب ما در صورت حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به جمهوری اسلامی ایران، آمریکا خواهد بود. درست است که آمریکایی ها خود را قدرت برتر جهان می دانند اما باید به این واقعیت توجه داشت که درخت بزرگ نیز آفت های بیشتری دارد. پیکر بزرگ نیز آفت بیشتری دارد. اگر آمریکایی ها چنین خطایی کنند تمام منافع و پایگاه آمریکا در سراسر دنیا زیر تیغ تهدید جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: بعید می دانم آمریکایی ها در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خود این ریسک را بپذیرند. از سوی دیگر ما باید در داخل کشور برای ایجاد رفاه، توسعه و پیشرفت کشور و تقویت و ترمیم سرمایه اجتماعی کار کنیم. ما باید روی مهم ترین منشا قدرت که مردم هستند کار کنیم. کشور ما از حیث سخت افزار و نرم افزار بسیار قدرتمند بوده و مردمی وطن پرست دارد. کشور ما ظرفیت تبدیل شدن به قدرت جهانی را دارد به شرط اینکه با عقلانیت کامل از نعمت های الهی که به ما داده شده است استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403080201106
  • خبرنگار : 71560