مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

تربیت تک ساحتی برای دانش‌آموزان آسیب‌زاست

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت:اگر تنها به بعد علمی دانش‌آموزان سمپاد بپردازیم و از دیگر ساحت‌های تربیتی غافل شویم قطعا دانش‌آموزان دچار آسیب خواهند شد.

فرشید قاسمی امروز، ۲ آبان در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) استان، بر ضرورت اجرای سند تحول بنیادین که از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید شده است، تأکید کرد و گفت: بر اساس این بناست دانش‌آموزان در ۶ ساحت تربیت شوند که یکی از آن‌ها ساحت علمی و فناورانه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: مدیران مدارس تیزهوشان باید تلاش کنند تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان این مدارس را در دستور کار خود قرار دهند چراکه اگر تنها به بعد علمی دانش‌آموزان سمپاد بپردازیم.

قاسمی بر بهره‌مندی از روش‌های علمی در درونی کردن ارزش‌ها تأکید کرد و گفت: مطالعه مستمر، بهره‌مندی از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی می‌تواند در موفقیت یک مدیر مدرسه تیزهوشان موثر باشد.

علیرضا شجاعی‌پور، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز با تأکید بر اینکه ابتدا باید به هویت‌یابی دانش‌آموزان بپردازیم و سپس به سراغ هدایت تحصیلی برویم، افزود: در راستای تشریح و تبیین اهمیت سوابق تحصیلی در کنکور، پیشنهاد می‌شود کلاس‌های آموزش خانواده یکی از موضوعاتش را سوابق تحصیلی قرار دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با اشاره به نتایج امتحانات نهایی، گفت: در امتحانات نهایی امسال شاهد رشد نمرات دانش‌آموزان سمپاد بودیم.

محمدمهدی متحدزاده افزود: انتظار می‌رود دانش‌آموزان مدارس سمپاد در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و همه جشنواره‌ها جزو برگزیدگان باشند.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080201105
  • خبرنگار :