موج همدلی بانوان گلستانی در کمک به مردم لبنان/ از اهدای طلا تا مجالس دعا

بانویی پویش طلا به راه انداخته و بانوان دسته دسته برای کمک به مردم غزه و لبیک به ندای رهبری به او پیوستند. آن دیگری، بانوان را در خانه‌اش جمع کرده و برای رزمندگان لبنانی لباس گرم می‌بافند، دیگری اما جلسه دعا به راه انداخته، بانوان گلستانی این روزها بار دیگر روزهای دفاع مقدس را زنده کردند و پشت گرمی جبهه مقاوت شدند.

مردم کشورمان این روزها یک بار دیگر سخاوتمندانه به یاری مظلومان شتافته‌اند و محل‌های جمع‌آوری کمک به مردم جنگ‌زده لبنان و فلسطین شاهد صحنه‌هایی از مهربانی مردم کشورمان است که قابل توصیف نیست.

این کمک‌ها از چند هزار تومان تا کمک‌های میلیاردی مردم در حال جمع‌آوری است. در یکی از این نمونه‌ها بانوی گنبدی سرویس طلای خود که همه پس اندازش بود به ارزش دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به حجت الاسلام محمد ترابی نماینده ولی فقیه در گنبد داد تا به نمایندگی از او به جبهه مقاومت هدیه کند.

این بانوی گلستانی که می‌خواست هیچ نامی از او برده نشود، گفت: خودم، همسرم و فرزندانم فدای رهبر عزیزمان، رهبرم فرمودند هرطور می‌توانید به جبهه مقاومت کمک کنید و من این سرویس طلا که تنها سرمایه من است برای کمک به مردم لبنان آورده‌ام تا به ندای رهبرم لبیک گفته باشم.

امام جمعه شهرستان گنبد کاووس در مورد این بانوی خیر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا انواع گوناگون دار و برخی با جان و برخی با مال خود جهاد می‌کنند، گفت: این بانوی خیر با مال خود جهاد کرد و علاوه برآن اعلام آمادگی کرده در صورت نیاز حاضر است با خانواده و فرزندان خود به کمک مردم جنگ‌زده و مظلوم لبنان برود که این تنها یک نمونه از بانوان فهیم و ولایتمدار  این شهرستان است و ما به وجود چنین بانوانی در سرزمینمان افتخار می‌کنیم.



یکی دیگر از بانوان گرگان که جلسات هفتگی قرآن در منزلش برگزار می‌کرد، تصمیم گرفت منزل خود را به سنگری برای حمایت از جبهه مقاومت کند، او از دیگر بانوان خواست با توجه به روزهای سردی که در پیش است به صورت دسته جمعی برای رزمندگان جبهه مقاومت لباس گرم ببافند که مورد استقبال دیگر بانوان قرار گرفت.

فاطمه زهرا ساوری نوجوان دوازده ساله روستای نوچمن گرگان علی رغم سن کمی که دارد، به پویش رج به رج و بافت لباس گرم برای رزمندگان جبهه مقاومت پیوسته و می‌گوید برای حمایت از مسلمانان بی‌دفاع و لبیک به ندای رهبرم کلاه گرم می‌بافم و به جبهه مقاومت هدیه می‌کنم.

برخی از بانوان هنرمند گلستانی نیز صدای ملت مظلوم غزه و لبنان و کودکان رنج کشیده مسلمان شده‌اند و با زبان هنر خود از خوشنویسی گرفته تا نقاشی مسأله کمک به مردم مظلوم غزه و ظلمی که به آن‌ها می‌شود را روایت می‌کنند تا در سمت درست تاریخ بایستند و سهم خود را با دستان هنرمندشان ادا کنند.



خیمه‌های مقاومت این روزها در بسیاری از معابر و به ویژه در مجاورت مساجد برپا شده است و هر فرد هرآنچه در توان دارد برای کمک به جبهه مقاومت و مسلمانان جنگ‌زده اهدا می‌کند، برخی به طور اختصاصی اقدام به جمع‌آوری پتو می‌کنند، برخی نیز پویش جمع‌آوری پتو به راه انداختند و مردم با اهدا هزینه یک پتو در این امر سهیم می‌شوند.

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: مردم استان گلستان با هدف لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب و کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه از طرق می‌ختلف وجوهات خود را به شماره حساب اعلام شده واریز می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه برخی کمک‌های مردم به صورت نقدی است و برخی نیز به صورت غیرنقدی حوله، پتو و وسایل گرمایش اهدا می‌کنند، گفت: برخی از مردم نیز از طریق نذر پخت غذا و آش به جبهه مقاومت کمک می‌کنند به این ترتیب که غذا طبخ به فروش رسانده و سود آن را برای کمک به مردم لبنان هدیه می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با اشاره به اینکه برخی بانوان گرگانی پویش طلایی برای کمک به جبهه مقاومت به راه انداخته و طلای خود را هدیه می‌دهند، افزود: علاوه بر کمک‌های مادی پویش استغاثه با قرائت دعای جوشن صغیر از طریق فضای مجازی و در مساجد محلات برای کمک روحی به مردم غزه راه‌اندازی شده و مردم مؤمن و معتقد گلستانی به صورت دسته جمعی برای نصرت رزمندگان جبهه مقاومت دست به دعا شده‌اند.


حجت الاسلام محمدزاده تبیین مسأله کمک به مسلمانان مظلوم غزه و لبنان و فرهنگ مقاومت را از دیگر اقدامات درحال انجام در استان برشمرد و افزود: علما و روحانیون و مداحان در مجالس و مساجد به تبیین موضوع مهم مقاومت و ضرورت کمک به مسلمانان می‌پردازند تا همگان با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403080201085
  • خبرنگار : 50604