مستند «جایگاه محمود» رونمایی می‌شود

فیلم مستند «جایگاه محمود» که به زندگی و آثار زنده‌یاد «استاد محمود لاهیجانیان» هنرمند برجستۀ نقاشی ایرانی پرداخته است، روز پنج‌شنبه سوم آبان‌ماه در نگارستان امام خمینی رونمایی خواهد شد.

سید محسن طباطبایی‌پور، تهیه‌کنندۀ فیلم مستند «جایگاه محمود» در گفت‌وگو با ایسنا و ضمن اشاره به اینکه محتوای این مستند، بخشی از زندگی «استاد محمود لاهیجانیان» هنرمند فقید مینیاتور است، ادامه داد: زنده‌یاد استاد لاهیجانیان آخرین بازماندۀ کارگاه حاج میرزاآقا امامی است که تدریس در این کارگاه برخلاف دانشگاه‌های امروزِ ما به سبک استادشاگردی بود و در واقع این سبک و روشی بود که در آن زمان رواج داشت. زنده‌یاد استاد لاهیجانیان، آخرین نسلی بوده که چندین سال در این کارگاه تعلم کرد.

او ادامه داد: مرحوم لاهیجانیان سپس روی همان صندلی می‌نشیند که چند سال قبل جایگاه محمود فرشچیان بوده است. باید چنین گفت که استاد محمود لاهیجانیان به شدت در زندگی به آثار استاد فرشچیان و سبک نقاشی و نگارگری او علاقه‌مند شده و به همین سبب، تعدادی از تابلوهای ایشان را نیز با اجازه خودشان به تصویر می‌کشند.

طباطبایی‌پور اضافه کرد: استاد لاهیجانیان از نگارگران بسیار خاموش، متبحر و باتجربۀ اصفهان بودند که سال گذشته از دنیا رفت و فیلم مستند «جایگاه محمود» به مناسبت سالگرد درگذشت وی تولیدشده و روز پنج‌شنبه (۳ آبان‌ماه) برای هنرمندان اصفهان رونمایی می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم مستند «جایگاه محمود» خاطرنشان کرد: تولید این فیلم حدود ۴ ماه به طول انجامید و در آن، آثاری از زنده‌یاد استاد لاهیجانیان، مصاحبه با تعدادی از هنرمندان شاخص اصفهان و همچنین فرزندان ایشان، همراه با شرح‌حالی از فعالیت‌های این استاد فقید نمایش داده شده است. لازم به ذکر است که به‌زودی قرار است این فیلم پس از رونمایی، از شبکه مستند سیما نیز پخش شود.

او افزود: حجت‌الله معراج، نویسنده و کارگردان فیلم مستند «جایگاه محمود» است، حسین امین جعفری نیز تصویربردار این فیلم است، همچنین صدابرداری نیز به‌عهدۀ محمد کریمی بوده است.

به گزارش ایسنا، فیلم مستند «جایگاه محمود» روز پنج‌شنبه (۳ آبان‌ماه) ساعت ۱۶  در نگارستان امام خمینی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080201042
  • خبرنگار : 50625