مدیر امور عشایری خبرداد

توزیع ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر همدان تا پایان سال‌جاری

مدیر امور عشایری همدان از توزیع ۴۰۰ دستگاه پنل خورشیدی تا پایان سال‌جاری بین عشایر این استان با مشارکت شرکت توزیع برق خبر داد.

جعفر کاویانی دلشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری شرکت برق استان ۴۰۰ پنل خورشیدی را به مناقصه گذاشته و در حال خرید است که با تحویل این پنل‌های خورشیدی به امور عشایری استان، بین عشایر سطح استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین بار ۵۳۰ پنل خورشیدی بین عشایر استان توزیع شده است، افزود: از این تعداد پنل خورشیدی ۵۰۰ پنل در سال ۱۴۰۰ و ۳۰ پنل در سال ۱۴۰۱ بین عشایر همدان توزیع شد.

کاویانی دلشاد قیمت هر پنل برای توزیع امسال بین عشایر استان را افزون‌بر ۳۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: از این میزان قیمت پنل‌ها حدود ۱۰ درصد آن معادل سه میلیون تومان را عشایر و ۲۷ میلیون تومان آن را شرکت برق پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بالایی از عشایر استان متقاضی دریافت پنل خورشیدی هستند، ادامه داد: این پنل‌ها بین عشایر کوچ‌رو استان از هر طایفه از طریق قرعه‌کشی توزیع خواهد شد.

 کاویانی‌دلشاد در ادامه با بیان اینکه عشایر به مزارع و پس‌چراهای کشاورزی آمده‌اند و کم‌کم آماده حرکت به‌سمت مناطق قشلاق در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام هستند، خاطرنشان کرد: توصیه‌های هواشناسی به عشایر داده شده که سرما در راه است و وسایل گرمایشی مورد نیاز خود را آماده کنند، ضمن اینکه توزیع سوخت و آب شرب و آب مورد نیاز برای دام هم برای آنان توسط امور عشایری در دست انجام بوده و با کوچ خود با مشکلی مواجه نیستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080201036
  • خبرنگار : 50037