مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

درست خواندن کتاب را باید به دانش‌آموزان آموخت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: یکی از اهداف تاسیس کلینیک تخصصی خواندن، تبیین درست خواندن و رفع مشکلات خواندن به ویژه در بین دانش‌آموزان است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره فعالیت کلینیک تخصصی خواندن در استان زنجان، اظهار کرد: کلینیک تخصصی خواندن، نمونه‌ای از خدمات نوین کتابخانه‌های عمومی است که در استان زنجان اجرا شده، این مرکز به صورت تخصصی با حضور نخبگان علمی و فرهنگی فعالیت می‌کند.

وی افزود: در عصر حاضر فراموش کرده‌ایم که هیچ کار دیگری نمی‌تواند جای لذت خواندن و مطالعه را بگیرد و کلینیک تخصصی خواندن با شعار «لذت خواندن در عصر حواس پرتی» به عنوان اولین کلینیک تخصصی خواندن ایران در زنجان فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه فضای مجازی عمق ندارد، خواندن به انسان‌ها عمق می‌بخشد، تصریح  کرد: درصد قابل توجهی از افراد به ویژه دانش‌آموزان دچار مشکلاتی در خواندن هستند و در همین راستا یکی از اهداف تاسیس کلینیک، تبیین درست خواندن و رفع اختلالات خواندن به ویژه در بین دانش‌آموزان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: تربیت نسل کتابخوان، ایجاد و افزایش توانایی مطلوب خواندن در کودکان و نوجوانان، افزایش قدرت فهم، تفکر و تحلیل در کودکان و نوجوانان، شناسایی اختلالات خواندن در بین کودکان و نوجوانان، ارائه راهکار و درمان برای اختلالات خواندن بخشی از اهداف فعالیت‌های کلینیک تخصصی خواندن در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه همه افراد بدون محدودیتی می‌توانند از خدمات و برنامه‌های کلینیک تخصصی خواندن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های اجرا شده در کلینیک تخصصی خواندن از ظرفیت متخصصان مختلف استفاده می‌شود و اقدامات کلینیک تخصصی خواندن در آینده تاثیرات خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403080201024
  • خبرنگار : 50295