معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان مطرح کرد

ساماندهی زباله گردها/روزانه ۳۵۰ تن زباله در زاهدان تولید می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: ساماندهی زباله‌گردها از اهداف جدید طرح جمع آوری زباله درکلان شهر زاهدان است.

آسا ریگی در گفت و گو با ایسنا افزود: شرکت طرف‌قرارداد شهرداری زاهدان برای جمع آوری زباله ها در اولین اقدام خود موظف به ساماندهی زباله گردها خواهد بود .

ریگی در ادامه بیان کرد: زباله گردها با لباس فرم مخصوص و خودروهای مشخصی ساماندهی خواهند شد و یکی از الزامهای لازم در این مورد عدم استفاده از کودکان کار است و شرکت طرف قرار داد خودش زباله ها را از این افراد خریداری خواهد کرد .

وی گفت: هم اکنون روزانه حدود ۳۵۰ تن زباله در زاهدان تولید می شود که این‌حجم‌ زباله با حدود ۱۰۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین جمع آوری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان‌ همچنین در ادامه گفت: برای جمع آوری زباله ماهیانه ۲۷ میلیارد تومان شهرداری هزینه می کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون از  ۵ منطقه فعال شهرداری زاهدان جمع آوری زباله در دو منطقه توسط پیمانکار طرف قرار داد انجام و ۳ منطقه دیگر را خود نیروهای شهرداری انجام می دهند .

وی افزود: در حال حاضر جمع آوری زباله از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۴ توسط خودروهای کد دار صورت می گیرد و از شهروندان انتظار داریم‌ در همین ساعات زباله ها را در درب منازل شان قرار دهند تا بصورت مرتب جمع آوری شود.

آسا ریگی همچنین‌ گفت: سرانه تولید استاندارد زباله به ازای هر نفر ۴۵۰ گرم است که در حال حاضر تولید سرانه زباله در شهر زاهدان به ازای هر نفر حدود ۶۰۰ گرم‌ تولید می شود .

وی بیان کرد: اگر شهروندان‌ همکاری لازم را با نیروهای شهرداری در جمع آوری زباله داشته باشند و از انباشت زباله در بعضی از مخازن جلوگیری کنند شاهد نابسامانی زباله ها در سطح شهر نخواهیم بود .

آسا ریگی افزود: با طراحی اپلیکیشنی برای تفکیک زباله از مبدا زباله ها توسط پیمانکار از شهروندان خریداری خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ آبان ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080200996
  • خبرنگار : 51000