۱۲۷ تیم در ماموریت غیر ممکن و جنگ ربات‌ها رقابت می‌کنند

دبیر اجرایی لیگ رباتیک و پهپادی المپیک فناوری ۲۰۲۴ جنگ ربات‌ها، ماموریت غیر ممکن، خودروهای خودران و ناوبری را از بخش‌های این لیگ دانست و گفت: در این رقابت‌ها ۱۱۰ تیم در لیگ رباتیک و ۱۷ تیم در لیگ پهپادی رقابت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سروش صادق نژاد امروز در آیین افتتاحیه المپیک فناوری ۲۰۲۴ که در محل منطقه بین‌المللی نوآوری ایران (پارک فناوری پردیس) برگزار شد، با اشاره به برگزاری رقابت رباتیک و پهپادی در این المپیک گفت: برگزاری این لیگ با پیشنهاد فدراسیون رباتیک یا فیرا بوده است.‌ فیرا یک سازمان بین‌المللی است که از سال ۱۹۹۵ فعالیت‌های خود را در کشورهای دنیا آغاز کرد و ایران از سال ۱۳۹۲ به این سازمان پیوست.

وی ترویج علم رباتیک، آموزش و شبکه‌سازی، توسعه کسب و کارها و برگزاری رویدادها و همایش‌ها را از اهداف فیرا دانست و ادامه داد: لیگ رباتیک و پهپاد در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار می‌شود. در بخش رباتیک دانش‌آموزی جنگ‌ ربات ها و ماموریت غیر ممکن برنامه ریزی شده است.

صادق نژاد خاطر نشان کرد: در بخش جنگ‌ ربات‌ها، برای ربات های خود مختار سناریوهایی تعریف می‌شود و بر اساس آن تیم‌ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.

دبیر اجرایی لیگ ربات‌ها و پهپادی گفت: در بخش ماموریت غیر ممکن سناریوها از پیش تعیین نمی شود.

وی بخش چالش خودروهای خودران در بخش‌های دانش آموزی و دانشجویی، ناوبری و خانه هوشمند از دیگر بخش های این لیگ نام برد و خاطر نشان کرد: در لیگ رباتیک ۱۱۰ تیم (۲۷۶ نفر) حضور دارند و در بخش پهپادی نیز  ۱۷ گروه با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت ۳ تیم برتر معرفی می شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080100767
  • خبرنگار : 30057