معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد

پذیرش ۱۰۶۷ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بابل

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل از پذیرش ۹۰۹ دانشجوی جدید در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و ۱۵۸ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

دکتر محمد تقی‌پور سه‌شنبه ۱ آبان ماه در گفت‌وگویی با خبرنگاران در خصوص سال تحصیلی جدید و جذب دانشجویان جدیدالورود اظهار کرد: این دانشگاه بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال تحصیلی جاری پذیرای ۹۰۹ دانشجوی جدید از آزمون سراسری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۸۱ دانشجو در رشته پزشکی، ۸۳ نفر در رشته دندان پزشکی،۳۳ نفر در رشته داروسازی، ۸۷ نفر در دانشکده پرستاری و مامایی بابل، ۶۵ نفر در رشته‌های دانشکده توانبخشی، ۲۳۰ نفر در دانشکده‌های پیراپزشکی و بهداشت، ۶۶ نفر در رشته‌های دانشکده پرستاری و مامایی رامسر و ۶۴ نفر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و فیزیوتراپی واحد پردیس خودگردان دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که حدودا ۵۵ درصد پذیرفته شدگان دانشجوی دختر و ۴۵ درصد پسر هستند، گفت: در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری شامل مقاطع فوق تخصصی بالینی، دستیاری تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی PhD و کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۵۸ دانشجوی جدید مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

این مسئول افزود: این دانشگاه برای اولین بار در سال ۱۴۰۳در مقاطع دکترای عمومی داروسازی، ارشد ویروس شناسی و گفتار درمانی پذیرای دانشجوی جدید بوده است.

 تقی‌پور با آرزوی موفقیت برای تمامی دانشجویان خاطرنشان کرد: تعداد کل دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان جدید الورود بیش از ۴۸۰۰ دانشجو است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080100749
  • خبرنگار : 50490