معاون دادستان رفسنجان اعلام کرد

زندان، در انتظار صاحبان کوره‌های زغال‌سوزی غیرمجاز

معاون دادستان رفسنجان از تخریب تعدادی کوره‌های زغال‌سوزی غیرمجاز در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، آلوده نمودن محیط‌زیست جرم محسوب می‌شود و با تشخیص این امر توسط نهادهای منابع طبیعی و محیط زیست، علاوه بر تشکیل پرونده قضایی برای صاحبان کوره‌های زغال‌سوزی غیرمجاز، زندانی شدن هم در مجازات آن‌ها دیده شده است.

امروز اول آبان ماه با حکم قضایی و دستور دادستان و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، معاون دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی، رئیس پلیس اطلاعات، بخشدار مرکزی، نماینده محیط زیست، تعدادی از کوره‌های زغال‌سوزی غیرمجاز در محدوده روستاهای شهرستان رفسنجان تخریب شد.

معاون دادستان رفسنجان در این رابطه گفت: به صاحبان این کوره‌ها چندین مرتبه اخطاریه‌های شفاهی و کتبی صادر شده اما آن‌ها نسبت به اخطارها و تذکرات بی تفاوت بوده و همچنان به محیط‌زیست و سلامتی مردم آسیب می‌رساندند.

محمد قریب افزود: این تخریب کوره‌ها مرحله دوم خود را در طی چند ماه اخیر می‌گذراند و تا پاکسازی کامل شهرستان از کوره‌های زغال‌سوزی غیرمجاز ادامه خواهد داشت تا به خواسته مردم که حفظ سلامتی آن‌هاست، جامه عمل پوشانده شود.

وی ادامه داد: آلوده کردن محیط‌زیست و تهدید جان و سلامتی افراد طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جرم است و علاوه بر تخریب کوره‌های زغال‌سوزی و تشکیل پرونده قضایی برای آنها توسط قانونگذار، زندان هم در مجازات این دسته از افراد دیده شده و امیدواریم مردم به این مهم توجه داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در یک ماه اخیر بیش از ۶۰ کوره زغال‌سوزی در روستاهای بخش مرکزی رفسنجان تخریب شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080100724
  • خبرنگار : 50188