در نشست کمیسیون امنی و سفرای کشورهای اسلامی

عزیزی: باید رژیم صهیونسیتی را وادار به آتش بس کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام مهمی که باید در صدر تلاش‌های ما باشد وادار کردن رژیم اشغالگر قدس به پذیرش آتس بس است. نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان باید به پایان برسد. آتش بس بیش از همه به نفع مردم غزه است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با جمعی از سفرای کشورهای اسلامی اظهار کرد: از اینکه دعوت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را پذیرفتید و به این جلسه تشریف آوردید سپاسگزارم . به یقین همه ما در جریان تحولات منطقه و جنگ افروزی و حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی که این روزها با جنایت و کشتار جمعی در غزه و نقض حاکمیت ملی لبنان روی میدهد. هستیم. معتقدم که اگر در این مرحله به این رژیم وحشی و متجاوز پاسخ محکم و قاطعی داده نشود، نه تنها رژیم به حملات خود ادامه خواهد داد بلکه به توسعه طلبی ادامه خواهد داد؛ چون از ابتدای تاسیس نامشروع این رژیم اشغال تجاوز کشتار و بی رحمی با سرشت صهیونیستها در آمیخته است و از اینکه دیگران را قربانی اهداف استعماری و اشغالگرانه خود کنند، باکی ندارند.

 وی ادامه داد: با نیم نگاهی به پرونده جنایات آنها در جنگ یکسال گذشته می‌بینیم که حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت غیر نظامی غزه به ویژه کودکان و زنان در حملات آنها شهید شده‌اند و ده‌ها هزار نفر مجروح هستند. از حمله به هیچ مدرسه، مسجد و بیمارستانی دریغ نمی کنند و حتی امدادگران بین المللی مقر سازمان‌های بین المللی خبرنگاران و همه افرادی که تحت حمایت حقوق بین الملل در زمان جنگ هستند، از جنایت آنها در امان نیستند. تلاش‌های امروز ما باید معطوف به پاسخگو کردن سران رژیم غاصب در قبال این جنایات باشد. هر چند که سران رژیم جعلی پایبند به هیچ قانون و نظمی نیستند اما تعقیب محکومیت و پیگیری اقدامات جنایات کارانه  آنها در دادگاههای بین المللی می‌تواند در افکار عمومی تأثیر گذار باشد.

عزیزی تاکید کرد: رژیم جنایتکار صهیونیستی در صدد است که با به شهادت رساندن رهبران جبهه مقاومت، برای خود پیروزی های جعلی خلق کند و به زعم خود از این طریق نیروهای مبارز مقاومت را متزلزل کند، اما به فضل خداوند شاهد هستیم  هیچگاه جبهه مقاومت با خلاء رهبری مواجه نبوده و بعد از شهادت هر کدام از فرماندهان مقاومت رهبران دیگری پرچم پرافتخار مبارزه با صهیونیسم جهانی را به دست گرفته اند و مسیر مبارزه تا پیروزی یا شهادت را سرافرازانه ادامه داده اند.

عزیزی تاکید کرد: اکنون نیز شاهدیم که بعد از شهادت رهبران سرافراز مقاومت لبنان و فلسطین از جمله اسماعیل هنیه، سیدحسن نصر الله و یحیی سوار، حزب الله و حماس زنده هستند و با قدرت و روحیه‌ای، بالا، مبارزه با اشغالگران و متجاوزان صهیونی و حامیان آنها را ادامه می دهند. اقدام مهم دیگری که باید در صدر تلاشهای ما باشد وادار کردن رژیم اشغالگر قدس به پذیرش آتس بس است. نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان باید به پایان برسد. آتش بس بیش از همه به نفع مردم غزه است که از یک سال گذشته زیر حملات بی رحمانه اشغالگران هستند و هر روز داغدار عضوی از خانواده خود شده اند. اکنون کمک رسانی به آوارگان فلسطینی هم با مانع مواجه است و وضعیت انسانی غزه بغرنج است. باید سعی کنیم که مسیر ارسال کمکهای انسان دوستانه به راحتی در دسترس باشد تا این وضعیت تا حدودی به نفع آوارگان بهبود یابد.

عزیزی با اشاره به اینکه تداوم جنگ، تنش و جنگ افروزی تنها به نفع رژیم صهیونسیتی است، گفت: این رژیم برای رسیدن به
اهداف نامشروع خود منطقه را در آستانه جنگی گسترده و تمام عیار قرار داده است. ما همانطور که بارها اعلام کرده ایم به دنبال صلح امنیت و ثبات منطقه و کاهش تنش هستیم، اما در این شرایط که رژیم صهونیستی هیچ خط قرمزی برای جنایات خود قائل نیست برای پاسخ مشابه به حملات احتمالی آنها به خاک ایران آمادگی کامل داریم. در عملیاتهای وعده صادق ۱ و ۲ ما فقط پایگاه‌های نظامی را در سرزمین های اشغالی هدف قرار دادیم اما در صورت خطای محاسباتی آنها و حمله به زیرساختهای ایران همه تأسیسات زیرساختی و حساس، آنها اهداف مشروع و در دسترس ما خواهند بود.

وی خطاب به سفرا و روسای نمایندگی‌های کشورهای اسلامی گفت: آمریکا و حامیان اروپایی و غربی رژیم صهیونیستی علیرغم جنایات غیر قابل انکار رژیم آشکارا از آنها حمایت نظامی و سیاسی می‌کنند آمریکا تأمین کننده تسلیحات کشتار جمعی رژیم است و به لحاظ سیاسی نیز شورای امنیت سازمان ملل را با حق وتوی خود تبدیل به ابزاری ناکارآمد کرده که توان استقرار صلح و امنیت در منطقه را ندارد در واقع هر چند که آمریکایی‌ها در مواضع خود اعلام می کنند که به دنبال آتش بس در غزه و لبنان هستند اما در عمل اقداماتی خلاف این مواضع انجام می‌دهند. اکنون همه ی امکانات در اختیار نخست وزیر بی رحم و کودکش صهیونیست‌هاست که بقای خود و رژیم را در گروه تداوم جنگ و اشغالگری می‌بیند در این شرایط کشورهای اسلامی باید با وحدت و اتحاد از مردم بی پناه غزه و لبنان و از رزمندگانی که در خط مقدم مبارزه با استعمار و اشغالگری هستند حمایت و پشتیبانی کنند.

وی در پایان گفت: در هفته‌های گذشته رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سفر به بیرون پیام حمایت کامل ما از جبهه مقاومت را به مردم و مسئولین لبنان ابلاغ کردند. حضور نیروهای خارجی با نسخه ای که آنها برای منطقه می پیچند. تنها منجر به بالا رفتن تنش‌ها و تأمین منافع خودشان خواهد شد. لذا باید ترتیبات و هماهنگی منطقه ای به سمتی پیش بروند که ما به امنیت درون را برسیم.اتحاد ما باعث میشود که رژیم صهیونیستی نتواند بیش از این منطقه را به لبه پرتگاه ببرد یا با خیال راحت و بدون توجه به همه اصول و ارزشهای انسانی و حقوقی را دنبال کند و اشغالگریش را تثیبت نماید. ان شاء الله در پرتو اراده است اسلامی و رهبران کشورهای اسلامی و با یاری خداوند متعال شاهد اتحاد مسلمانان و ریشه کنی و نابودی رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی باشیم تا منطقه ما به سوی آرامش صلح و ثبات و آبادانی حرکت کند و گفت‌وگوهای ما معطوف به همکاریهای سازنده و تقویت روابط دوستانه و برادرانه گردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403080100720
  • خبرنگار : 71938