اخبار کوتاه پلیس فارس؛

توقیف نیسان‌های حامل ۲۸ میلیارد کالای قاچاق

در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف نیسان‌های حامل ۲۸ میلیارد کالای قاچاق، کشف ژنراتورهای قاچاق و کشف موتور سیکلت قاچاق مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، اول آبان‌ماه گفت: در بازرسی از ۳ دستگاه وانت نیسان در شهرستان فیروزآباد، انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۸ میلیارد ریال کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در اجرای طرح برخورد با قاچاق و حمایت از کالاهای داخلی، ماموران پلیس آگاهی فیروزآباد حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی عسلویه ـ فیروزآباد در یک عملیات به ۳ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن‌ها را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودروها در مجموع ۲۰۰ عدد کپسول گاز خودرو، ۳۴۰ کیلوگرم مغز بادام هندی، ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم میوه آواکادو، ۹۹۰ کیلوگرم هل و ۱۳۸ کیلوگرم گردو خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۸ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص رانندگان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

ملک‌زاده با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان با سودجویان، قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند، افزود: مردم می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشابه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ژنراتورهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق

فرمانده انتظامی خرم‌بید گفت: در بازرسی از یک کامیون، ۲ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال کشف شد.

علی‌اکبر کریمی بیان کرد: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید جنتی‌فر این شهرستان حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از قسمت بار کامیون، ۲ دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی خرم‌بید با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و راننده به مرجع قضایی معرفی شد، گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس است و کارکنان انتظامی در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

توقیف موتورسیکلت‌های ۱۰ میلیاردی قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ هنگام گشت‌زنی هدفمند در حوزه استحفاظی (پیست موتورسواری)، به ۲ دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک مشکوک و نسبت به متوقف کردن آن‌ها اقدام کردند.

محسن لشکری افزود: طی بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد موتورسیکلت‌های مذکور قاچاق و فاقد مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی لامرد با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پرونده تشکیل و تحویل مرجع قضایی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403080100711
  • خبرنگار :