خیار و فلفل دلمه‌ای بیشترین تولید گلخانه‌های اصفهان

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: خیار و فلفل دلمه ای بیشترین حجم تولید گلخانه‌های این استان را به خود اختصاص داده است.

محمد علی کاظمی، امروز (سه‌شنبه اول آبان) در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه ملی محصولات گلخانه‌ای و صنایع وابسته کشاورزی در تیران، اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۳۵۳ هزار تن محصول کشاورزی در گلخانه‌های استان اصفهان تولید و وارد بازارهای داخلی و خارجی می‌شود که بیشترین این مواد غذایی خیار و فلفل دلمه‌ای است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد تولیدات گلخانه‌ای استان اصفهان قابلیت صادرات دارد که توسط شرکت‌ها و برندهای داخلی بسته‌بندی و به دیگر کشورها فرستاده می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد گلخانه‌ها برای بهره‌برداری از منابع کشاورزی فرصت‌ساز شده، خاطرنشان کرد: مشکلات اقلیمی و شرایط آب و هوایی کشاورزی سنتی را تحت تاثیر قرار داده و با ایجاد گلخانه‌ها این دسته از کسب و کارها رونق گرفته و نیاز مواد غذایی تامین شده است.

کاظمی یادآورشد: بخش زیادی از تولیدات کشاورزی استان اصفهان به دلیل نیاز آب کاهش یافته بود، اما با راه‌اندازی گلخانه‌ها این بخش تولید رونق گرفته و محصولات مورد نیاز تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش هزینه زیادی را نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با وجود درآمد ارزی و صادرات آن، سود خوبی به کشاورزان می‌رسد.

کشاورزی نیازمند روش‌های علمی است

فرماندار تیران و کرون در این مراسم به موضوع روش‌های نوین و بهره‌گیری از تکنولوژی در مراحل کاشت، داشت و برداشت اشاره و اظهار کرد: روش‌های سنتی بازخود موثری نداشته و نیازمند بهره‌گیری از مدل‌ها و روش‌های علمی است.

علی محمدی کیا، فعال‌سازی مراکز تحقیقات کشاورزی در کنار گلخانه‌ها و مراکز تولیدی را مهم خواند و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه تخصصی گلخانه‌داران و شرکت‌های آموزشی و صنایع وابسته به این بخش توانسته بهره‌گیری علمی و تکنولوژی‌های روز را به سرمایه‌گذاران معرفی کند.

وی به تکمیل زنجیره تولید برای سودآوری حداکثری اشاره و اظهار کرد: حلقه تولید با فراوری و بسته‌بندی برای صادرات تکمیل شده و سود را برای کشاورزان افزایش داده و فرصت‌های جدید شغلی نیز ایجاد می‌کند.

فرماندار تیران و کرون خاطرنشان کرد: راه‌اندازی شهرک مواد غذایی ابتکار عملی بود که در این شهرستان رقم خورد تا زنجیره تولید با وجود ظرفیت محصولات کشاورزی در این منطقه تکمیل و از طرفی هم فرصت‌های شغلی ایجاد کند.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080100682
  • خبرنگار :