طرح «تشرف» در ۱۰۰ مدرسه کرمانشاه آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز اجرای طرح تشرف با هدف آموزش دانش‌آموزان نوتکلیف در ۱۰۰ مدرسه استان خبر داد.

سلمان محمدی، امروز (اول آبان) در آیین افتتاحیه طرح ملی «تشرف» با بیان اینکه اجرای طرح تشرف به دنبال ایجاد یک رویکرد آموزشی جامع برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان است، گفت: هدف از اجرای این طرح، برگزاری جشن تکلیفی آموزش‌محور است تا دانش‌آموزان با آگاهی بیشتری به انجام تکالیف شرعی تشویق شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه  طرح تشرف امسال به طور آزمایشی در هشت استان کشور از جمله استان کرمانشاه اجرا خواهد شد، تاکید کرد: این طرح تلاش خواهد کرد با تمرکز بر تقویت بنیان‌های اعتقادی و اخلاقی، دانش‌آموزان نوتکلیف را برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و دینی آماده کند. 

وی با بیان اینکه در گام اول طرح دوره‌های آموزشی برای مدیران، معاونان و مربیان پرورشی مدارس منتخب ابتدایی دخترانه و متوسطه اول پسرانه برگزار خواهد شد،گفت: امسال طرح تشرف در ۱۰۰ مدرسه استان اجرا خواهد شد و در راستای اجرای این طرح کار آموزش حدود ۳۰۰ نفر از دست اندرکاران برگزاری طرح در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در فرآیند آموزش، مدرسان اعزامی وزارت آموزش و پرورش تلاش خواهند کرد در قالب کارگاه، بازی و… به تبیین طرح بپردازند، گفت: آموزش‌های ارائه شده در این طرح، به عنوان حلقه‌ای میانی، به سایر افراد نیز منتقل خواهد شد تا در نهایت آموزش‌ها به دانش‌آموزان منتقل شود و با برگزاری جشن تکلیفی آموزنده، دانش‌آموزان با تکالیف شرعی خود آشنا شوند.

وی اضافه کرد: اجرای طرح ملی تشرف با هدف پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان نوتکلیف در برنامه قرار گرفته، لذا باید در اجرای آن جدی باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080100681
  • خبرنگار : 50180