اپوزیسیون ارمنستان روند تحدید مرزها با جمهوری آذربایجان را بایکوت می‌کند

احزاب اپوزیسیون پارلمان ارمنستان می‌گویند در گفت‌وگوها و رای‌گیری کمیته‌ای که مسئول رسیدگی به روند تحدید حدود این کشور با جمهوری آذربایجان، به‌عنوان بخشی از معاهده صلح است، مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان احزاب پارلمان ارمنستان امروز (سه‌شنبه) گفتند که اپوزیسیون این کشور مباحثات قانونی آتی کمیته مسئول رسیدگی به امور تحدید مرزها با جمهوری آذربایجان را بایکوت خواهند کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که «آرمن رستمیان» یکی از اعضای حزب «ارمنستان» در پارلمان این کشور گفت: حزب ارمنستان در این روند غیرقانونی مشارکت نخواهد کرد. احتمال دارد که این مشارکت به‌عنوان به رسمیت شناختن قانونی بودن آن تعبیر شود، بنابراین، ما نه در گفت‌وگوها درباره آن و نه در رای‌گیری برای آن شرکت نخواهیم کرد.

حزب «افتخار دارم» به ریاست «هایک مامیجانیان» نیز موضع مشابهی داشت.

روز دوشنبه کمیته روابط خارجی ارمنستان به پیش‌نویس تصویب سندی مرتبط با ساماندهی فعالیت‌های مشترک کمیته‌های مسئول تحدید مرزهای ارمنستان-جمهوری آذربایجان چراغ سبر نشان داد. سند ۳۰ اوت در پنجم سپتامبر از سوی کابینه ارمنستان و در ۲۶ سپتامبر از طرف دیوان قانون اساسی مورد تایید قرار گرفت.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگوها درباره تعیین مرزها به‌عنوان بخشی از معاهده صلح را از سال ۲۰۲۲ آغاز کرده‌اند. «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان وعده داده که برای به رسمیت شناختن حاکمیت ملی آذربایجان در منطقه قره‌باغ آماده است. باکو پس از سال‌ها تکرار جنگ با ارمنستان در این منطقه، سرانجام، توانست در سال ۲۰۲۳ طی اقدامی نظامی و محاصره این منطقه،‌ کنترل این منطقه را در دست بگیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403080100628
  • خبرنگار : 71628