استاندار قزوین:

بازار مرغ و تخم‌مرغ در قزوین ثبات دارد

استاندار قزوین گفت: در برخی استان‌ها حوزه تنظیم بازار به ویژه در بخش مرغ و تخم‌مرغ با تنش و عدم تفاهم دنبال می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در استان آرامش وجود دارد.

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام روابط استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی سه‌شنبه اول آبان ماه در ستاد تنظیم بازار استان قزوین اظهار کرد: آرامش به وجود آمده در استان قزوین در سایه تعامل توأم با تفاهم بین دستگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی به ویژه در حوزه تنظیم بازار بسیار ارزشمند است و باعث شده تا قزوین در این حوزه نسبت به برخی از استان‌های کشور کمترین چالش را داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی استان‌ها حوزه تنظیم بازار به ویژه در بخش مرغ و تخم مرغ با تنش و عدم تفاهم دنبال می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است ولی خوشبختانه در استان آرامش وجود دارد. در حوزه مرغ استان به شرایطی منطقی بین تولیده کننده و مصرف کننده رسیده است در حالی که برخی از استان‌ها چنین وضعیتی وجود ندارد و مرغ‌داران با مسائل مختلفی همراه هستند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه نان و گندم اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و علی‌رغم عدم افزایش کاشت ولی میزان برداشت نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است و این مهم نشان‌دهنده افزایش بهره‌وری در گندم است که اتفاقی نیست و ناشی از تدبیر و عملکرد مطلوب است.

وی در خصوص عملکرد مثبت باشگاه‌های ورزشی در راستای ارتقاء سلامت و افزایش سرمایه اجتماعی افزود: فعالیت باشگاه‌های ورزشی فقط محدود به موضوعات اقتصادی نمی‌شود و ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد، اما متأسفانه برخی از این باشگاه‌ها که در فضاهای استیجاری دایر هستند و درگیر افزایش بی‌رویه اجاره بها شده‌اند که در این زمینه تعزیرات باید ورود جدی‌تری داشته باشد.

این مسئول اظهار کرد: فعالیت‌های اقتصادی در حوزه ورزش در برخی از نقاط آسیب‌پذیر شاید توجیه آنچنانی نداشته باشند ولی برخی از ورزشکاران براساس احساس تکلیف در این مکان‌ها ورود کرده‌اند و نباید افزایش اجاره‌بها منجر به تعطیلی این باشگاه‌ها شود.

اعلایی در پایان گفت: مؤجران همه واحدها از جمله باشگاه‌های ورزشی باید مورد نظارت قرار بگیرند و قانون افزایش ۲۵ درصد را رعایت کنند، نظارت هم باید به صورت همه جانبه انجام شود و اینگونه نباشد که چند واحد رعایت کنند و چند واحد دیگر از این موضوع فرار کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403080100595
  • خبرنگار :