فرماندار کبودراهنگ:

شهرداران نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع پرداخت کنند

فرماندار کبودراهنگ گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها مکلف هستند همه ساله حداقل نیم درصد از درآمدهای خود را به‌منظور اداره امور کتابخانه‌ها در اختیار انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهر مربوطه قرار دهند که در این زمینه از شهرداران سطح شهرستان درخواست داریم نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع پرداخت کنند.

مسلم غلامی سه‌شنبه یکم آبان ماه در جلسه نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اظهار کرد: برای فعالیت کتابخانه‌ها در زمان‌های کاهش مشغله مردم استفاده از همه فضاهای خالی بدون استفاده دولتی برای ایجاد کتابخانه در این شهرستان ضروری است.

وی افزود: با تجهیز خانه‌های عالم، کانون‌های مساجد، مدارس و دهیاری‌ها در روستاها، می‌توانیم از این اماکن به عنوان کتابخانه استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کبودراهنگ، مسئول نهاد کتابخانه‌های کبودراهنگ هم گفت: در این شهرستان ۱۴ کتابخانه با بیش از ۱۳۵  هزار نسخه کتاب در حال فعالیت بوده که بیش از ۶۷۰۰ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

جعفر اسکندری با بیان اینکه برای ساخت کتابخانه استاندار شهری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و کتابخانه روستای اوزون‌دره بخش شیرین‌سو ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در سطح شهرستان کبودراهنگ اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080100571
  • خبرنگار : 50037