مدیرعامل هلال احمر استان اعلام کرد

امدادرسانی هلال احمر آذربایجان‌غربی به ۱۷۴۷ مصدوم در نیمه نخست امسال

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان‌غربی از پوشش امدادی امدادگران و نجاتگران این استان در ۸۸۰ عملیات در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این حوادث بیش از ۱۷۴۷  نفر مصدوم شدند.

حمید محبوبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به عملیات‌های امدادی ۶ ماهه نخست سال اظهار کرد: نیروهای امدادی استان در این بازه به ۸۸۰ حادثه اعزام شدند که ۴۹۴ مورد آن حوادث ترافیکی و جاده‌ای بوده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی تا پایان شهریور ماه حوادثی اعم از ۱۲ مورد مفقودی، ۶۴ عملیات کوهستان و ۲۹ عملیات آبگرفتگی را پوشش داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به حوادث گزارش شده از ابتدای سال تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳، بیان کرد: از ۳۱۹۱ نفر حادثه دیده در حوادث پیش آمده، ۱۷۴۷ نفر مصدوم شده‌اند که ۵۰۷ نفر از آن‌ها را نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال داده‌اند.

محبوبی از بکارگیری ۴۱۵۰ امدادگر و نجاتگر و ۱۱۰ خودروی امدادی و کمک‌دار در این مدت خبر داد و افزود: از این تعداد در ۵۴۳ مورد آمبولانس و در ۵۷ مورد نیز از خودروی نجات استفاده شده است.

وی با اشاره به حوادث پوشش داده شده در شهرستان‌ها اظهار کرد: شهرستان ارومیه با ۱۸۵ حادثه، شهرستان سلماس با ۸۲ حادثه و شهرستان اشنویه با ۷۱ حادثه بیشترین موارد پوشش حوادث استان را به خود اختصاص داده‌ است. 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان با اشاره به آمار پوشش هر پایگاه امداد و نجات در استان، اعلام کرد: پایگاه‌های امداد و نجات قوشچی ارومیه، آغ بلاغ اشنویه و سه راهی جلدیان پیرانشهر به ترتیب ۷۷، ۶۳ و ۴۴ حادثه را پوشش داده‌اند.

وی تصریح کرد: نیروهای هلال احمر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان با سر شماره ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان هستند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403080100527
  • خبرنگار : 50136