مدیر بیمارستان «اندونزی» غزه: اشغالگران مانع ورود سوخت و تجهیزات می‌شوند

مدیر بیمارستان اندونزی اعلام کرد که اشغالگران مانع تامین غذا و آب توسط صلیب سرخ برای تیم‌های پزشکی و بیماران می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر بیمارستان اندونزی در غزه اعلام کرد که نیروهای ارتش اشغالگر این بیمارستان را محاصره کرده و در داخل آن ده‌ها بیمار در حالت میان مرگ و زندگی قرار دارند.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی در ادامه افزود که اشغالگران مانع ورود سوخت و تجهیزات پزشکی به این بیمارستان شده‌اند و جریان برق‌ آن را نیز قطع کرده‌اند.

مدیر بیمارستان اندونزی همچنین تصریح کرد که ده‌ها شهید و زخمی در خیابان‌ها وجود دارد و هیچکس نمی‌تواند آنها را بیرون بکشد و یا آنها را نجات دهد.

از سوی دیگر، عاید باغی، مدیر بخش امدادرسانی و پزشکی فلسطینی در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع آن می‌شوند که آنروا و نهادهای بین‌المللی اجساد را از زیر آوار در جبالیا و دیگر مناطق نوار غزه بیرون بیاورند.

وی همچنین اظهار کرد که رژیم صهیونیستی با درخواست آنروا و نهادهای بین‌المللی برای ورود کادر امدادرسان جهت خارج کردن اجساد از زیر آوار منازل تخریب‌شده‌شان در جبالیا و مناطق دیگر مخالفت می‌کند.

در همین رابطه، حسام ابوصفیه، مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز تاکید کرد آنچه در غزه رخ می‌دهد فراتر از حد تصور است.

وی خواستار گشایش گذرگاه انسانی برای ورود غذا در اسرع وقت شد.

مدیر بیمارستان «کمال عدوان» در شمال غزه نیز گفت که تمامی امکانات از جمله واحدهای خون در بیمارستان و حتی کفن به طور کامل تمام شده است.

«محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع شهری غزه نیز تصریح کرد: ۱۷ روز است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه و به طور مشخص در اردوگاه جبالیا با بمباران و محاصره مواجه هستند.

وی اضافه کرد: این اولین بار از زمان آغاز جنگ است که ارتش رژیم اشغالگر منطقه‌ای را محاصره کرده و سپس عملیات کامل بمباران، کشتار و گرسنگی دادن را آغاز می‌کند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه در سیصد و هشتاد و دومین روز، به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۱۸ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403080100479
  • خبرنگار : 71588