مدیر نمایندگی ستاد دیه اعلام کرد 

آزادی ۳۶۸ نفر از زندان رفسنجان توسط ستاد دیه استان کرمان 

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: از سال ۸۳ تاکنون بیش از ۵۰۰۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند که از این تعداد ۳۶۸ نفر مربوط به شهرستان رفسنجان است.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام امروز اول آبان‌ماه در دیدار با امام جمعه و فرماندار رفسنجان اظهار کرد: ستاد دیه استان کرمان از سال ۸۰ راه اندازی شد و کمک به زندانیان جرائم غیرعمد قوت گرفت.

وی بیان کرد: در این ستاد زندانیانی که دارای جرائم غیرعمد هستند و بضاعت مالی ندارند، شناسایی و گره‌گشایی می‌شود که در استان کرمان از زمان تأسیس ستاد دیه بیش از ۵۰۰۰ زندانی با کمک خیّران و ارائه تسهیلات از زندان‌ها آزاد شدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان در تشریح برنامه‌های آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان رفسنجان، گفت: از سال ۸۳ تاکنون با برگزاری ۲۱ جشن گلریزان مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد ریال جمع‌آوری و با این بودجه ۳۶۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان آزاد شدند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم و ارزنده در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد برگزاری جلسات صلح و سازش است، اضافه کرد: در رفسنجان ستاد دیه توانسته با جلسات صلح و سازش، از شاکیان مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال تخفیف بگیرد.

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست آزادسازی زندانیانی که جرائم غیرعمد دارند را امری خداپسندانه دانست و افزود: انفاق گاهی با مال، گاهی با جان و گاهی نیز با آبروست که اگر با ایثار همراه باشد، مانع هلاکت اجتماع، سبب زیادی و جایگزینی مال، ایجاد روح فداکاری در انسان و آمرزش گناهان می‌شود.

حجت الاسلام اصغر عسکری در ادامه ضمن قدردانی از ستاد دیه استان به سبب برگزاری ویژه‌برنامه‌های جشن گلریزان و تشویق افراد جامعه به کار خیرخواهانه به ویژه آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان، گفت: همین نشان دادن کار خیر خود امر به معروف و تشویق به کار خیر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403080100473
  • خبرنگار : 50188