فعالیت مقام سابق اسرائیلی در اینستاگرام برای سرکوب حامیان فلسطین

یک مقام ارشد سابق رژیم صهیونیستی که اکنون «مسئول سیاست اسرائیل» در شرکت متاست، شخصا برای سانسور حساب‌های اینستاگرام متعلق به گروه «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» که نقش اصلی را در سازماندهی اعتراضات دانشگاهی علیه نسل کشی رژیم اشغالگر در غزه ایفا کرده است، تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، بحث‌های سیاست داخلی شرکت متا که توسط پایگاه خبری «اینترسپت» بررسی ‌شده است، نشان می‌دهد جوردنا کاتلر از کانال‌های تشدید محتوای این شرکت استفاده کرده است تا حداقل چهار پست گروه «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» و محتوای دیگری که با سیاست خارجی رژیم صهیونیستی مغایرت دارد، هدف بازبینی قرار بگیرد.

کاتلر به به سیاست سازمان‌ها و افراد خطرناک متا که کاربران را از بحث آزادانه درباره لیست مخفی هزاران نهاد در لیست سیاه منع می‌کند، استناد کرده است تا پست‌های این گروه را پرچم‌گذاری (Flagging) کند. سیاست سازمان‌های خطرناک، «تجلیل» از افرادی که در لیست سیاه هستند را محدود می‌کند، اما این سیاست، گفتمان اجتماعی و سیاسی و «تفسیر» را قرار بود اجازه بدهد.

تصمیم برای سانسور محتوای پرچم‌گذاری شده، با کاتلر نبوده و تیم دیگری، مسئول تصمیمات نظارتی هستند. اما کارشناسانی که با پایگاه خبری «اینترسپت» صحبت کردند، نسبت به یک کارمند ارشد حامی منافع یک دولت که محتوای مغایر با منافع آن دولت را محدود می‌کند، ابراز نگرانی کردند.

شرکت متا در برابر سوالات مربوط به این اقدام کاتلر، پاسخ نداد اما استدلال کرد نوشتن مقاله‌ای درباره او، خطرناک و غیرمسئولانه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403080100468
  • خبرنگار : 71263