مصاف فینالیست‌های پایتون در منطقه نوآوری ایران

مدیر مسابقات برنامه‌نویسی المپیک فناوری با اشاره به برگزاری فینال لیگ پایتون -جنگو، اعلام کرد: قرار است تا پایان امروز برترین تیم‌های این لیگ معرفی شوند.

علی لطفی، مدیر مسابقات برنامه‌نویسی المپیک فناوری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: رقابت‌های برنامه‌نویسی در ۴ مسیر برگزار می‌شود و امروز رقابت پایتون -جنگو برگزار می‌شود و طی آن تیم‌ها در مدت ۳ ساعت به سؤالات پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینکه قبل از این رویداد، رقابت انتخابی در مسیر پایتون برگزار شد، افزود: مرحله انتخابی به صورت آنلاین برگزار شد که طی آن ۸۱۲ شرکت کننده در مسیر پایتون - جنگو حضور داشتند و امروز میزبان نفرات برتر آنها هستیم.

لطفی تعداد شرکت کنندگان در رقابت امروز پایتون-جنگو را ۱۲۲ نفر ذکر کرد و یادآور شد: رقابت در این لیگ به صورت تیم‌های دو نفره است.

مدیر مسابقات پایتون-جنگو خاطر نشان کرد: به طور کلی در ۴ لیگ مسابقات برنامه‌نویسی، ۳ هزار و ۲۹۶ نفر در مرحله اول انتخابی شرکت کردند.

وی ادامه داد: امروز مرحله فینال رقابت یک روزه پایتون برگزار می‌شود و تا ظهر برترین‌های این رقابت معرفی خواهند شد.

به گفته وی، ۳ تیم برتر برنامه‌نویسی نیز در روز اختتامیه المپیک فناوری معرفی می‌شوند.

لطفی اضافه کرد: به تیم‌های چهارم تا هشتم این رقابت نیز جوایزی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این رقابت، توضیح داد: برگزاری مسابقه در سامانه کوئرا است. این سامانه میزبان ارائه سؤالات رقابت برنامه‌نویسی است و در این سامانه بین ۵ تا ۷ سؤال ارائه می‌شود و شرکت‌کنندگان در لحظه کدهایی که ارسال می‌کنند، به پاسخ‌های آنها توسط سیستم سامانه داوری، نمره‌دهی می‌شود و در جدول امتیازات می‌توانند امتیاز خود را مشاهده کنند.

به گزارش ایسنا، رقابت پایتون - جنگو یکی از رقابت‌های لیگ برنامه‌نویسی المپیک فناوری است که امروز فینال آن در منطقه نوآوری بین المللی ایران برگزار شده است.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی شی‌ءگرا، متن باز، تفسیری، سطح بالا و همه منظوره است که «خیدو فان روسوم» آن را طراحی کرد و اولین بار در سال ۱۹۹۱ منتشر شده‌ است.

فلسفه اصلی طراحی پایتون «خوانایی بالای کد» است و نویسه‌های فاصله خالی در آن معنادار هستند و مکرر استفاده می‌شوند. ساختار زبانی و دیدگاه شیءگرا در پایتون به گونه‌ای طراحی شده‌است که به برنامه‌نویس امکان نوشتن کد منطقی و واضح (بدون ابهام) را برای پروژه‌های کوچک و بزرگ می‌دهد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403080100435
  • خبرنگار : 30057