طلا ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به حباب حدود یازده میلیون تومانی قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی، گفت: فروکش کردن تنش‌های منطقه می‌تواند تا حدودی قیمت طلا و سکه را کاهش دهد.

محمدسعید جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به روند افزایشی اخیر قیمت طلا و سکه، اظهارکرد: هم‌اکنون قیمت پایه فروش هر گرم طلا به حدود چهار میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسیده و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی نیز حدود ۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: حباب قیمت هر عدد سکه بهار آزادی در حال حاضر حدود یازده میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه با اشاره به دلایل افزایش قیمت طلا، عنوان کرد: بالا رفتن قیمت جهانی طلا از مهمترین این عوامل است. بالا رفتن قیمت جهانی طلا نیز متاثر از چند موضوع است که یک مورد آن تنش‌های منطقه و دیگری کاهش ذخایر طلا در دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: ذخایر طلا در دنیا از آن جهت کم شده که بهای تمام شده استحصال طلا افزایش پیدا کرد و در برخی موارد تولید آن صرفه اقتصادی چندانی ندارد.

جعفری اضافه کرد: در کشور ما نیز دو فاکتور اساسی موثر بر قیمت طلا که شامل نرخ ارز و نرخ طلای جهانی است، هر دو افزایش یافته و باعث گران شدن طلا  شده است.

جعفری عنوان کرد: البته قیمت طلا به شرایط منطقه نیز بستگی دارد و فروکش کردن تنش‌های سیاسی و نظامی منطقه می‌تواند به کاهش قیمت طلا هم در جهان و هم در کشور ما منجر شود، اما این کاهش قطعا چشمگیر نخواهد بود.

وی درباره تاثیر برنامه‌هایی از جمله حراج سکه بر قیمت سکه و طلا نیز گفت: حجم سکه‌ای که عرضه می‌شود تناسبی با تقاضای موجود برای سکه ندارد و از همین رو تاثیر قابل توجهی بر کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه در ادامه به افراد توصیه کرد از خرید هیجانی در شرایط فعلی پرهیز کنند و گفت: در حال حاضر خرید طلا چندان توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080100426
  • خبرنگار : 50181