جنبش فراگیر برای موضوعات فرهنگی مدارس تیران نیاز است

فرماندار تیران وکرون گفت: توسعه فرهنگی مدارس و کاهش آسیب‌های اجتماعی نوجوانان به جنش و هم‌افزایی فراگیر بین بخشی و ظرفیت خانواده دانش‌آموزان نیاز دارد.

علی محمدی کیا، امروز (سه‌شنبه، یکم آبان‌ماه) در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگی، پرورشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس این شهرستان، اظهار کرد: شناسایی نیازها، ظرفیت‌ها و هم‌افزایی بین بخشی در این حوزه نیاز است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی باید در مسیر توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت، عفاف و حجاب، رشد استعدادها و پاسخگویی به سوالات و دغدغه‌های دانش‌آموزان قرار گیرد.

فرماندار تیران وکرون با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فراگیر شده است، تصریح کرد: برای پیشگیری و کاهش این نگرانی‌های اجتماعی به برنامه‌ریزی هدفمند در اتاق فکر کارشناسی نیاز داشته و برای اجرای برنامه‌ها به همکاری دیگر دستگاه‌های اداری و بهره‌گیری از ظرفیت خانواده دانش‌آموزان نیاز است.

محمدی کیا ادامه داد: بسیاری از پدر و مادران دانش آموزان در حوزه های اجتماعی و روانشناختی صاحب تجربه و دانش هستند که می توانند آموزش و پرورش را در جریان رفع این نیاز کمک کرده و نیروی انسانی را تامین کنند.

وی یادآورشد: اردوگاه فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش این شهرستان بستر مناسبی برای تفریح و نشاط دانش آموزان و همچنین برگزاری رویدادهای فرهنگی محسوب می‌شود که نهادهای اداری در جریان این فعالیت‌ها با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.

فرماندار تیران وکرون به موضوع شناسایی ظرفیت‌های منطقه و استعدادهای دانش آموزان برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته اشاره کرد و از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا علاوه بر افزایش رشته‌های تحصیلی مانع از حذف بعضی از رشته‌های مورد نیاز و دارای فرصت شغلی بشوند.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون در این جلسه به نتایج آزمون سراسری اشاره و اظهار کرد: ۷۰ درصد از دانش‌آموزان این منطقه در دانشگاه‌های معتبر پذیرفته شده‌اند و بزودی مشغول به تحصیل می‌شوند.

به گفته حسین صائبی، آموزش‌های دبیران و کوشش دانش‌آموزان و همراهی خانواده‌ها برای کسب این موفقیت‌های پی در پی حائز اهمیت بوده که منجر به رشد شهرستان هم خواهد شد.

وی به ایمن سازی مدارس، تامین نیازها و دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده در سال تحصیلی جدید اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌های مالی و تجهیزاتی، سعی شده نیازها با کمک خیرین و منابع موجود رفع بشود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید زنگ نماز در مدارس نواخته شد و این فریضه دینی به‌صورت مستمر همه روزه در مدارس اقامه می‌شود که مسئولان نیز در بعضی از مدارس حاضر شده و اقامه نماز با دانش‌آموزان انجام می‌شود.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403080100404
  • خبرنگار : 50605