نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل، اعزام نیرو به مسکو را رد کرد

نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل متحد تاکید کرد که کشورش هیچ نیرویی به روسیه برای کمک به جنگ در برابر اوکراین اعزام نکرده است.

به گزارش ایسنا، آژانس جاسوسی کره‌جنوبی هفته گذشته مدعی شد که کره‌شمالی ۱۵۰۰ سرباز به خاور دور روسیه در اوایل ماه جاری اعزام کرده تا در جنگ اوکراین برای مسکو بجنگند و همچنین پیونگ‌یانگ آماده ارسال نیروهای بیشتری است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه طی نشست کمیته در مجمع عمومی این سازمان بیان کرد: «در مورد به اصطلاح همکاری نظامی با روسیه، هیئت من هیچ نیازی را برای اظهار نظر در مورد چنین شایعات کلیشه‌ای بی‌اساسی احساس نمی‌کند.»

نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «ادعاهای سئول با هدف تخریب وجهه کره‌شمالی و تضعیف روابط مشروع و دوستانه و همچنین همکاری‌های بین ۲ کشور مستقل است.»

پیش از آن «رابرت وود» معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل به شورای امنیت این نهاد بین‌المللی گفت: «ما با متحدانمان و شرکای خود درباره این مساله رایزنی می‌کنیم. اگر کره‌شمالی برای کمک به روسیه در اوکراین نیرو بفرستد، این اقدامی خطرناک و بسیار نگران‌کننده خواهد بود.»

این درحالیست که «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده که در حال حاضر، نمی‌تواند ادعاها درباره مشارکت نیروهای نظامی کره‌شمالی در حمایت از روسیه در جنگ اوکراین را تایید کند.

همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز جمعه ادعای کره‌جنوبی مبنی بر اینکه کره‌شمالی ممکن است تعدادی پرسنل نظامی را برای کمک به روسیه در برابر اوکراین اعزام کرده باشد، رد کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403080100392
  • خبرنگار : 71660