دادستان یاسوج:

دستگاه قضایی از مدیران پاک‌دست، پرتلاش و متخصص حمایت می‌کند

دادستان یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رویکرد غیرقابل تغییر دستگاه قضایی، حمایت از مدیران سالم، پرتلاش و متخصص است و نباید جسارت و شهامت مدیران در حل مشکلات مردم گرفته شود؛ همچنین در این دیدار اعلام شد که جهاد کشاورزی از کم‌حاشیه‌ترین دستگاه‌های اجرایی استان است.

سید وحید موسویان روز سه شنبه یکم آبان ماه ۱۴۰۳در جمع رئیس سازمان، مدیران و معاونین جهاد کشاورزی این استان افزود: سیاست اصلی دستگاه قضایی، حمایت از مدیران سالم و متخصص است.

وی اظهارکرد: حقیقتا حجم کار در جهاد کشاورزی قابل مقایسه با هیچ دستگاه دیگری نیست و با وجود این گستردگی و تنوع وظایف اما جهاد کشاورزی از دستگاه‌های پاک، کم‌تخلف است و کمترین حاشیه در آن وجود دارد.

دادستان یاسوج با بیان اینکه دستگاه قضایی همزمان با رصد عملکردها و تخلفات در دستگاه‌های اجرایی و برخورد بدون اغماض با متخلفین در هر سطحی، تمام قد از مدیران سالم، پاک دست، پرتلاش و متخصص حمایت می‌کند، خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت که با اقتدار و انگیزه بالا برای مردم کار کنید و مطمئن باشید دادستانی از جسارت مدیران سالم، حمایت خواهد کرد.

موسویان تصریح کرد: از بازرسی‌کل هم خواستیم که نوع نگاه به مدیران سالم بازنگری شود تا جسارت و شهامت مدیران گرفته نشود و فکر نکنند اگر کاری را نکنند، دردسر کمتری دارند؛ البته مدیرکل بازرسی هم چنین نگاهی را قبول دارند.

وی به مسائل چالش برانگیز حوزه زمین، واگذاری‌ها، قلع و قمع کاربری های غیرمجاز و کمیسیون ماده ۵۴ منابع ملی اشاره کرد و ادامه داد: طبق گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی، در روند برگزاری کمیسیون ماده ۵۴ شفافیت و قابلیت بازنگری تصمیمات کمیسیون وجود دارد و حتی جلسات به طور کامل ضبط می‌شوند که حتما از روند برگزاری این کمیسیون‌ها، سرکشی خواهم کرد و اگر این روند شفافیت وجود دارد، قابل تقدیر است.

دادستان یاسوج عنوان کرد: هر فردی از شهروندان که مدعی است در تصمیمات کمیسیون ماده ۵۴ حقی از او ضایع شده، مستندات را به دفتر دادستان تحویل دهد تا بررسی شود.

موسویان پس از  گزارش رییس سازمان جهاد کشاورزی، بررسی آثار فرهنگی و اجتماعی اجرای آرای قلع و قمع را مهم دانست و تاکید کرد: باید در این زمینه یک وحدت رویه ایجاد کنیم و هر جا لازم است پیگیر اصلاح قوانین شویم و از طرفی هم اختلاف دیدگاه‌های قضات در تفسیر مصادیقی چون دیوارکشی اراضی کشاورزی که تغییرکاربری محسوب می‌شود یا حفاظت از آن، موجب تبعیض یا اختلاف آرا در موارد مشابه نشود.

وی یبان کرد: باید همه ما در هر جایگاهی برای حذف زمینه‌ها و بسترهای فساد تلاش کنیم. حمایت حقوقی از ادارات در دستور کار دستگاه قضاست اما خود ادارات هم باید نمایندگان حقوقی کاربلد را در این مسئولیت به کار بگیرند.

همچنین سید علی معتمدی‌پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه همه تمهیدات لازم از جمله انتصاب مدیران پاک دست و نظارت بر کار آنها را برای کاهش تخلفات اداری به کار گرفته است، گفت: جهاد کشاورزی بیس از ۸۳۰ وظیفه مهم و متنوع و بیش از ۷۳ مدیر میانی و مستقل دارد و در سه سال اخیر، پاک‌دستی و سلامت کاری سرلوحه هر اقدامی در بخش کشاورزی بوده و خواهد بود.

وی افزود: در این سه سال بارها از سوی دیوان محاسبات و بازرسی کل استان، سلامت اداری جهاد کشاورزی رسما و کتبا اعلام شده و گفته شده که این سازمان از پاک‌ترین دستگاه‌های استان است و تلاش برای کاهش تخلفات و حذف روزنه‌هایی فسادخیز در جهاد کشاورزی، ملموس بوده است.

معتمدی پور اظهارکرد: در سه سال اخیر ۵۰۹ فقره قلع و قمع کاربری‌های غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ داشتیم و از هر حیث پای کار هستیم اما عدم تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر، عدم الحاق روستاهای حاشیه شهر، تفاوت آرای مشابه در پرونده‌های تغییر کاربری، ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز،  و عدم توجه به آثار اجتماعی و نارضایتی‌ها در اجرای احکام قلع و قمع از محدودیت‌ها و موانع سد راه در این سازمان است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، وی بیان کرد: در حوزه زمین در سازمان جهاد کشاورزی همه تصمیمات، کمیسیونی و شورایی است و تصمیم فردی یا اعمال نفوذ در تصمیمات وجود ندارد؛ تمام جلسات کمیسیون به طور کامل ضبط می‌شود و قابلیت راستی‌آزمایی، شفاف‌سازی و بازنگری در تصمیمات در جاهایی که حقی از کسی ضایع شد از ویژگی‌های کمیسیون ماده ۵۴ است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403080100385
  • خبرنگار :