سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان:

استقرار هوش مصنوعی در نوآوری‌های آموزشی دانشگاه مورد تاکید قرار گیرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه به‌عنوان بازوی علمی و پژوهشی جامعه باید مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند.

کامبیز نرماشیری امروز سه‌شنبه در نخستین جلسه کارگروه هوش مصنوعی این دانشگاه با بیان اهمیت هوش مصنوعی اظهار کرد: از آنجایی که هوش مصنوعی راه خود را به سمت جوامع پیدا کرده، جهان در بستر رشد این علم، شاهد تغییرات قابل توجهی خواهد بود و این امر لزوم ضرورت فعالیت دانشگاه در این عرصه را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی و رشد پرشتاب هوش مصنوعی در دنیا، تأکید کرد: دانشگاه به‌عنوان بازوی علمی و پژوهشی جامعه باید مسیر رسیدن به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی را هموار کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اکنون در نقطه تلاقی انقلاب فناورانه و بازسازی اجتماعی قرار داریم، گفت: اکنون توانایی هوش مصنوعی برای پرکردن شکاف دیجیتال به‌عنوان اقدام ضروری مطرح است و استقرار هوش مصنوعی در نوآوری‌های آموزشی باید در دانشگاه مورد تاکید قرار گیرد و این امر چشم‌اندازهای جدیدی را برای ارتقای فردی و پیشرفت اجتماعی ایجاد می‌کند که این موضوع در نهایت می‌تواند به پیشرفت جوامع کمک کند.

نرماشیری تأکید کرد: فعالیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در زمینه هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت نیروی متخصص دانشگاهی باید به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در دستور کار جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد و این کارگروه به‌صورت مستمر و تخصصی با دستور کار عملیاتی برگزار شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403080100367
  • خبرنگار :