رئیس دانشگاه تاکید کرد

سه گام تحول‌ساز در حوزه پژوهش و آموزش دانشگاه الزهرا(س)

رئیس دانشگاه الزهرا(س) به سه گام تحول‌ساز در حوزه پژوهش و آموزش دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ساخت مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی، ساخت مجتمع کلاسی ابوریحان برای جبران کمبود شدید فضای آموزشی و احداث مجتمع فناوری این سه گامی است که در دانشگاه الزهرا(س) پیاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، زهرا ناظم بکایی در همایش معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها که امروز در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، به اولویت‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاست‌های کلی علم و فناوری که در سال ۱۳۹۳ ابلاغ و اولویت‌های پژوهشی و فناوری اعلام شده توسط وزارت صنعت، دانشگاه الزهرا در سال ۱۴۰۲ برنامه راهبردی خود را بازنگری کرده و دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه زن و خانواده را به‌عنوان یکی از اهداف کلان خود از مسیر ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و فناوری تعیین کرده است.

وی به برنامه های دانشگاه الزهرا در حوزه پژوهشی اشاره و تصریح کرد: ما ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای پیشرفت سریع و همه‌جانبه را در دستور کار قرار داده‌ایم. از جمله این اقدامات می‌توان به ایجاد مشوق‌های پژوهشی و فناوری برای اساتید، فراهم‌سازی زیرساخت‌های عمرانی مورد نیاز برای استقرار تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و ارتقای فناوری اطلاعات در دانشگاه اشاره کرد. در واقع پژوهش‌ها و طرح‌هایی که به رفع مشکلات جاری کشور کمک می‌کنند در اولویت قرار دارند.

رئیس دانشگاه الزهرا در خصوص آخرین وضعیت تأسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه نیز گفت: ما موفق به اخذ مجوز تأسیس این پردیس شده‌ایم و هدف ما حرکت به سوی ایجاد یک پارک علم و فناوری در دانشگاه الزهراست.

به گفته وی، این اقدام با توجه به نقش ویژه این دانشگاه در آموزش و پژوهش دختران، مسئولیتی اجتماعی در قبال نیمی از جمعیت کشور است.

بکائی همچنین به سه گام کلیدی برای تحول در حوزه پژوهش، فناوری و آموزش دانشگاه الزهرا اشاره کرد و گفت: گام اول، ساخت مجتمع آزمایشگاهی تحقیقاتی است که پس از مواجهه با چالش‌های اجرایی، سرانجام در اسفند ۱۴۰۱ کلنگ‌زنی شد و عملیات اجرایی آن از دی ۱۴۰۲ آغاز گردیده است. امیدواریم فاز اول این پروژه که شامل اسکلت‌بندی ساختمان است، طی یکی دو ماه آینده به پایان برسد و مراحل بعدی با حمایت‌های لازم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: گام دوم ساخت مجتمع کلاسی ابوریحان برای جبران کمبود شدید فضای آموزشی است. این پروژه به تازگی کلنگ‌زنی شده و از اقدامات ضروری دانشگاه برای ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانشجویان و اساتید است.

رئیس دانشگاه الزهرا درخصوص گام سوم نیز اظهار کرد: گام سوم احداث مجتمع فناوری دانشگاه در مجاورت مجتمع آزمایشگاهی است که سرعت بخشی به فعالیت‌های فناوری دانشگاه را هدف قرار داده است.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403080100350
  • خبرنگار : 71567

برچسب‌ها