در پی تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی؛

الحاق فرودگاه رشت و چند شهر صنعتی به محدوده منطقه آزاد انزلی

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: منجربه این طرح حدود ۲۰۰۰ هکتار برخی پادگان‌ها و جنگل‌ها از محدوده منطقه آزاد خارج و به جای آن فرودگاه رشت، شهرهای صنعتی سپیدرود رشت، خمیران و ضیابر به این طرح اضافه شدند.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: بعد از حکمی که دیوان عدالت اداری در رابطه با حذف مناطق روستاهای خشکبیجار و لشت نشاء از محدوده منطقه آزاد انزلی صادر کرد، عملا بسیاری از سرمایه‌گذاران که در این مناطق سرمایه گذاری کرده بودند، دچار ضرر و زیان شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد سرانجام دولت در مجلس دهم لایحه‌ای را ارائه کرد و توانستیم مجدد مناطقی را تا زیباکنار به محدوده منطقه آزاد اضافه کنیم، منجربه این طرح حدود ۲۰۰۰ هکتار برخی پادگان‌ها و جنگل‌ها از محدوده منطقه آزاد خارج و به جای آن فرودگاه رشت، شهرهای صنعتی سپیدرود رشت، خمیران و ضیابر به این طرح اضافه شدند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه منطقه آزاد انزلی مسیر خود را طی کرده است و پس از تائید شورای نگهبان این مناطق که قبلا جزو منطقه آزاد انزلی بودند و با حکم دیوان عدالت اداری از محدوده منطقه خارج شده بودند، مجدد جزء منطقه آزاد می‌شوند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: شهر صنعتی سپیدرود با وجود ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد، علاوه بر این تردد خودروهای پلاک منطقه بدون محدودیت در کل استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403080100313
  • خبرنگار : 50042