اخبار کشاورزی مازندران

قلع و قمع ۳۰۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

به دنبال شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی مازندران ۲۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در روستای حسین آباد شهرستان فریدونکنار و ۲۸۳ مورد در شهرستان تنکابن قلع و قمع شد.

حمید رضا معماریان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فریدونکنار امروز در گفت‌وگویی با خبرنگاران از قلع و قمع داوطلبانه ۲۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در روستای حسین آباد شهرستان فریدونکنار خبر داد.

 وی افزود: با پیگیری‌های اداره امور اراضی شهرستان و همکاری دادستان، نیروی انتظامی و یگان امداد، ۲۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۶ هزار مترمربع در اراضی کشاورزی روستای حسین اباد که تفکیک و قطعه بندی شده بود، بصورت داوطلبانه توسط افراد خاطی قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به انجام دهگردشی‌های مستمر توسط یگان گشت ۱۳۱ امور اراضی این مدیریت، بیان کرد: جهاد کشاورزی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی که منابع تأمین‌کننده امنیت غذایی جامعه را تهدید کند، طبق قانون برخورد خواهد کرد.

قلع و قمع  ۲۸۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در تنکابن

عبداله غلامپور مدیر جهادکشاورزی شهرستان تنکابن هم اظهار کرد: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هماهنگی و همکاری دادستان و دبیر حفظ حقوق بیت‌المال، هفت ماهه اول امسال ۲۸۳ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان قلع و قمع شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن اضافه کرد: با اجرای این قلع و قمع‌ها ۱۰۰ هزار و ۵۴۰ مترمربع اراضی کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

 این مسوول با بیان اینکه این تغییر کاربری‌های غیرمجاز شامل تفکیک، دیوارکشی، فنس کشی، فوندانسیون، شن ریزی و پی‌کنی، بنای نیمه کاره، دیوارچینی برای احداث بنا و دپوی خاک و مصالح بود، از تمامی مالکین اراضی زراعی و باغی خواست قبل از هرگونه تغییر کاربری اراضی خود به این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی حوزه مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، غلامپور هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مغایر قانون دانست و گفت: سال گذشته ۲۵۸ مورد قلع و قمع به مساحت  ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع در این شهرستان انجام شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403080100287
  • خبرنگار :