رئیس دانشگاه:

بوت‌کمپ هوش مصنوعی، علم و کارآفرینی در دانشگاه ملایر برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه ملایر گفت: نخستین بوت‌کمپ علمی ترویجی دانشگاه ملایر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با عنوان «بوت‌کمپ هوش مصنوعی، علم و کارآفرینی» برگزار می‌شود.

دکتر ابراهیم محمدی‌منش در گفت‌و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: این رویداد روزهای ۱۵ و ۱۶ آبان ماه با دعوت از اساتید بزرگ و برجسته دانشگاه‌های کشور و همچنین مشارکت اساتید دانشگاه ملایر با محوریت آشنایی با موضوعات هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و داده کاوی و همچنین آموزش مهارت‌های نرم و مرتبط با حوزه کارآفرینی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد در دو سطح و به‌صورت جداگانه برای اساتید و دانشجویان طراحی و برنامه‌ریزی شده است، اظهارکرد: ثبت‌نام در بوت‌کمپ، تا پنچم آبان ماه از طریق وبگاه بوت‌کمپ صورت می‌گیرد.

محمدی‌منش با اشاره به اینکه هوش مصنوعی به عنوان یکی از پیشروهای فناوری و صنعت در حال توسعه، نقش بسیار مهمی را در تحولات اجتماعی و اقتصادی دنیا ایفا می‌کند، افزود: از کاربردهای پزشکی تا صنعت خودروسازی، از مسائل محیط زیست تا بانکداری، هوش مصنوعی در همه جای دنیا جایگاه خود را پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه ملایر ادامه داد: این اهمیت بی‌پایان هوش مصنوعی، ضرورت ایجاد فضایی برای آموزش و آگاهی در این زمینه را تاکیدی دو چندان می‌کند، با توجه به این نیاز رو به رشد، پیشنهاد می‌شود که یک بوت‌کمپ با عنوان «هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی» برگزار شود.

محمدی‌منش با بیان اینکه در این بوت‌کمپ، ما قصد داریم به شرکت‌کنندگان اصول و مفاهیم اساسی هوش مصنوعی از جمله الگوریتم‌ها، شبکه‌های عصبی، یادگیری ماشینی و کاربردهای عملی آنها در صنایع مختلف را آموزش دهیم، گفت: علاوه بر این، به بررسی رابطه میان هوش مصنوعی و علوم مختلف و کارآفرینی و بررسی امکانات و فرصت‌هایی که با ترکیب هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی ایجاد می‌شود، می‌پردازیم.

رئیس دانشگاه ملایر تصریح کرد: این بوت‌کمپ فرصتی مناسب برای هر کسی است که علاقه‌مند به فهم عمیق‌تر از تاثیر هوش مصنوعی در دنیای امروز و آینده و به ایجاد فرصت‌های کسب و کاری نوآورانه با استفاده از آن است، در مجموع، بوت‌کمپ «هوش مصنوعی و علم و کارآفرینی» یک فرصت یادگیری و تبادل ایده‌های بی‌نظیر برای افراد علاقه‌مند در این حوزه است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080100282
  • خبرنگار : 50038