مدیرکل راهداری و حمل‌و  نقل جاده‌ای استان خبرداد

پاسخگویی به بیش از ۸۰۰۰ تماس در مرکز مدیریت راه‌های همدان

مدیرکل راهداری و حمل‌و  نقل جاده‌ای استان همدان گفت: در شش ماهه ابتدای امسال به بیش از هشت هزار و ۵۰۰ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان همدان پاسخ داده شده است.

 مهرداد آهکی سه‌شنبه یکم آبان در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، اظهار کرد: کل شکایات ثبت شده در سامانه ۲۷۳۶ شکایت بوده که در حوزه راهداری مواردی از قبیل خرابی روسازی، آشکارسازی موقعیت غیرمنتظره و مخاطره‌آمیز، پاکسازی سطح راه (سنگریزه)، رفع عیب تابلوها و علائم، رفع چاله‌های مخاطره آمیز در جاده‌ها، پاکسازی سطح راه (لاشه حیوان)، شامل می‌شود.

وی با توجه به تحلیل و جمع‌بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای توسط این اداره کل در نیمه اول سال‌جاری، خاطرنشان کرد: مشکلات راه‌ها با ۱۷۰۶ شکایت بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، عوارضی‌ها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است.

آهکی تاکید کرد: در بحث مشکلات حوزه حمل‌و نقل کالا نیز ۷۳۶ مورد تماس داشته‌ایم که بیشتر در خصوص عدم پرداخت کرایه بار شرکت‌های باربری بوده که این مورد روزانه افزون‌بر ۱۰ مورد تماس با کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر هم ۲۲۸ مورد شکایت شامل عدم صدور بلیت در مبدا سفر، تخلفات رانندگی راننده، خستگی و خواب آلودگی راننده، برخورد نامناسب کارکنان شرکت مسافری، مسافرگیری غیر مجاز حین سفر و مهم‌ترین موضوع تاخیر بیش اندازه در آغاز سفر مشکلاتی هستند که طی تماس با کارشناسان مرکز مطرح می‌شوند و خوشبختانه همه موارد یا پیگیری اداره مسافر رفع شده است.

آهکی یادآور شد: ۲۰ مورد از شکایات هم در خصوص حریم راه بوده که در این حوزه مهم مشکلات شامل ایجاد راه دسترسی غیرمجاز در حاشیه راه‌ها، تخلیه نخاله در حاشیه راه‌ها و مهم‌ترین موضوع ساخت‌و ساز غیرمجاز در حاشیه راه گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان همدان ابراز کرد: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های، پل ارتباطی کاربران جاده‌ای با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان است و کاربران می‌توانند شکایات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق این سامانه اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رسیدگی و پاسخگویی اقدام شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403080100259
  • خبرنگار :