به میزبانی کرمانشاه

نشست «توسعه صنعت غرب کشور» برگزار می‌شود

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت غرب کشور به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

فرهاد مرزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: این نشست یک روزه، دوشنبه (هفتم آبان) در محل خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه واقع در شهرک صنعتی بیستون برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نشست با حضور اعضاء هیات مدیره، روسا و دبیران خانه صنعت، معدن و تجارت پنج استان غرب کشور شامل کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و لرستان برگزار می‌شود، افزود: معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران دولتی استان کرمانشاه که با حوزه تولید و تجارت در ارتباط هستند نیز در این نشست حضور دارند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به اهداف برگزاری این نشست نیز اشاره کرد و ادامه داد: قرار است در این نشست هم‌اندیشی درباره توسعه صادرات به کشور عراق با محوریت غرب کشور صورت بگیرد و این استان‌ها در زمینه تولید محصولاتی که در عراق بازار آن وجود دارد، اما اکنون در غرب کشور تولید نمی‌شود، پای کار بیایند.

مرزی با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه معین خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برای صادرات به عراق است، اظهار کرد: برگزاری این نشست به میزبانی کرمانشاه گامی در راستای توسعه صادرات به عراق خواهد بود.

وی از تاثیر این نشست بر تقویت حوزه تولید و صنعت استان‌های غرب کشور نیز یاد کرد و افزود: یکی دیگر از رویکردهای این نشست تقویت بخش تولید هریک از استان‌های غرب کشور متناسب با ظرفیت این استان‌هاست، بگونه‌ای که تولیدات این استان‌ها به سمت تکراری شدن پیش نرود و هر استان بر تولید محصولات خاصی که خصوصا امکان تامین مواد اولیه آن را از استان‌های همجوار دارد، بیشتر متمرکز شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه در نظر داریم در صورت موافقت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سایر استان‌های غرب، دبیرخانه این نشست منطقه‌ای را در کرمانشاه تشکیل دهیم و شاهد برگزاری مستمر و دوره‌ای این نشست‌ها باشیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ آبان ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403080100217
  • خبرنگار : 50181